W numerze między innymi:

•  Konsument w czasie pandemii. „Zmiana” to słowo, które najtrafniej definiuje sytuację konsumentów w czasie epidemii. I w pierwszej kolejności chodzi tu o zmiany sposobów zaspokajania potrzeb, samych potrzeb i wydatków.

• Celebryci odkrywają Youtube. – Nie zdawałem sobie sprawy, że zasięg aktywności na YouTube jest w Polsce tak duży i dotyczy wszystkich pokoleń – mówi Tomasz Raczek, dziennikarz, publicysta i krytyk filmowy, który niedawno uruchomił na YT kanał „Wideorecenzja”.

• DOOH: ekrany na trudne czasy. Pandemia koronawirusa dobitnie pokazała, jak ważną rolę – społeczną, nie tylko reklamową – pełnią w przestrzeni miejskiej nośniki cyfrowe. Oby ten trend nie wygasł, gdy zagrożenie przeminie.

• Marka, która daje komfort. Jesteśmy dużą, zasobną marką. Możemy w związku z tym podejmować świadome decyzje, w co chcemy inwestować, w co warto – mówi Małgorzata Sieczkowska, dyrektor marketingu Nivea Polska.

• Vivat, less waste!. Na rynku produktów FMCG niezmiennie króluje trend naturalny i prozdrowotny. Miniony rok przebiegał pod hasłem walki z plastikiem, zero waste i konieczności ograniczenia rozbuchanej konsumpcji.

• Kumplujemy się z czytelnikami, kumplujemy się z markami. Niektóre marki decydują się wydawać u nas całe lub prawie całe swoje roczne budżety. Bo niczego więcej nie potrzebują, by trafić tam, gdzie chcą – mówią Michał Michalski, Piotr Kędzierski i Marcin Łuniewski, współudziałowcy Newonce.Media.

100 stron o marketingu z pasją


Dodatki do numeru:
- Raport Wydawcy 2020
- Raport Marka i Marketer roku 2020

PRZYSPIESZONY PANDEMICZNY KURS MARKETINGU

Pandemia sprawiła, że wszyscy wzięliśmy udział w nieplanowanym przyspieszonym kursie nowego marketingu.

BŁYSKAWICZNIE DOWIEDZIELIŚMY SIĘ ZUPEŁNIE NOWYCH RZECZY NA TEMAT NASZEJ BRANŻY I SIEBIE.

Wiemy więcej niż jeszcze w lutym o swoich uczuciach i zachowaniach, ale też o potrzebach, nawykach konsumpcyjnych, budżetach (klientów i swoich domowych). W notatkach z mojego kursu znalazły się takie zapiski:
– Prognozy na temat rynku reklamy warto traktować z większym dystansem.
– O nawykach konsumentów decydują nie tyle trendy, ile życie.
– Niektóre produkty klienci kupią i bez kampanii reklamowych (ostatnio są to np. ryż, kasza, papier toaletowy, maseczki i rękawiczki ochronne).
– Ludzie bez szerokich badań rynkowych wiedzą, co jest im naprawdę na co dzień potrzebne (ostatnio np. ryż, kasza, papier toaletowy, maseczki i rękawiczki ochronne).
– Można przeżyć (kilka tygodni, a może i dłużej) bez fast foodów – choć nowe określenie wymyślone dla placówek McDrive w czasie narodowej kwarantanny – „okno życia” – bardzo mi się podoba.
– Polska reklama wbrew obiegowej opinii sprzed pandemii jest innowacyjna i błyskawicznie reaguje na potrzeby i zmiany konsumenckie.
– Filmy reklamowe można kręcić w warunkach domowych, nie trzeba wyjeżdżać do RPA czy Nowej Zelandii – Liczbę osób na planie filmu reklamowego można znacznie ograniczyć bez utraty jakości produkcji.
– Marketing może obyć się bez większości influencerów i celebrytów.
– Social media jednak czasem się przydają – w życiu nie uczestniczyłem w tylu świetnych koncertach w tak krótkim czasie co w marcu i kwietniu na Instagramie, Facebooku i YouTube.
– Polska służba zdrowia to „produkt” wart promowania.
– Jest coś, co liczy się bardziej niż brief klienta i serial na platformie VoD – zdrowie. Nie jest to lista zamknięta. Nie chcę też nikogo przekonywać, że jest jedyna i słuszna. Każdy uczestnik przyspieszonego pandemicznego kursu marketingu może stworzyć własną – zachęcam. Na przekór nastrojom rynkowym publikujemy nasz doroczny raport „Marka/Marketer Roku”, a z okładki naszego magazynu uśmiecha się nasza CMO Roku – Beata Krupińska, szefowa marketingu Banku Millennium. Ten uśmiech daje nadzieję w trudnych czasach. Przekonują o niej też efekty pracy pani Beaty i jej teamu – można inaczej, nietuzinkowo i skutecznie.
Gdybyśmy wyobrazili sobie wszystkich szefów marketingu i szefów agencji jako chór, to dziś zapewne śpiewałby on „Lamentacje Jeremiasza”. Wierzę jednak, że nadejdą lepsze dni i znów zaintonuje finałową piosenką z kultowego „Żywotu Briana”: „Always look on the bright side of life”.

Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego,
„Media Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.