•  „Nie chcę taniego, dajcie mi dobry PR” . – Niezależnie od tego, jak bardzo technologie posuną się do przodu, właściwe połączenie kropek jeszcze długo będzie w gestii ludzi – mówią Alicja Wysocka-Świtała i Karol Świtała, właściciele i partnerzy zarządzający agencji Clue PR.

• Telewizja jest ciągle najskuteczniejszym medium. – Obecnie telewizja przeżywa odrodzenie po niczym nieuzasadnionej erozji widocznej w ostatnich latach. Telewizja nie tylko nie umiera, ale nadal jest bardzo skutecznym narzędziem komunikacji. Internet stwarza nowe możliwości reklamowe w epoce multiscreen – przekonuje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.
• RODO w ekosytemie programmatic - wygrani i przegrani. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, inaczej rozporządzenie o ochronie danych osobowych RODO (General Data Protection Regulation, GDPR), obowiązuje już ponad pół roku. Przed jego wprowadzeniem opinie w branży reklamowej były skrajnie różne – od wizji apokaliptycznych po umiarkowanie pesymistyczne. Sytuacji nie poprawiała mało klarowna rzeczywistość prawna i brak lokalnych interpretacji, jak stosować nowe prawo. Szczególnie zaniepokojeni byli wydawcy i dostawcy danych, którzy zarabiają głównie na reklamie emitowanej w modelu programmatic. Problem nie był błahy, bo programmatic na wielu europejskich rynkach przekracza już 50 proc. wydatków na reklamę online. W Polsce ok. 30 proc.

• 7 mitów content marketingu. W branży reklamowej ciągle szukamy nowości. Powodów jest wiele. Jeden z nich to potrzeba udowodnienia wszystkim, że jesteśmy innowacyjni i świetnie dopasowani do wymagań współczesnego marketingu. Na konferencjach często dajemy się uwodzić nowym trendom, wśród których dziś króluje m.in. content marketing. Warto poznać kilka mitów z nim związanych.

• Wyścig z zadyszką. Na targach telewizyjnych MIPCOM 2018 i towarzyszącym im konferencjach po raz pierwszy od dekady pojawił się temat „zadyszki” twórców formatów. Wyścig nadawców po nowości rozrywkowe trwa, ale jego tempo zauważalnie spadło. Nowe trendy coraz wyraźniej zarysowują się w produkcji seriali – możemy mówić o wpływie „silver generation” i efekcie #metoo. Nowych zjawisk nie brakuje.

• Ostatni dzień dożynek. – Jeżeli potrzeby klientów były takie, że ma być tanio, taniej i co roku jeszcze taniej, to widać, jak to się skończyło. Branża odpowiedziała na tę potrzebę obniżania cen w adekwatny sposób. Można używać tu wielkich słów takich jak etyka, ale pamiętajmy, że działamy w biznesie, a agencje, media to usługodawcy. Po prostu klienci dyktują warunki – mówi Jakub Bierzyński, założyciel i CEO domu mediowego OMD.

124 strony o marketingu z pasją

– Perfumy, samochody i alkohol to produkty, gdzie rolą reklamy jest, aby ludzie zaczęli po prostu o nich marzyć – powiedział Jean Marie Boursicot, twórca Nocy Reklamożerców i opiekun gigantycznego archiwum reklam. To było chyba w roku1996, wywiad z Bursicotem był jednym z moich pierwszych materiałów dla „MediaPolska”, które później przekształciło się w „Media & Marketing Polska”. Ta wypowiedź pokazuje myślenie o reklamie w tamtych latach jako o rzeczy niemal magicznej, która potrafi wprowadzić odbiorcę w stan uniesienia, wręcz ekstazy. I rzeczywiście takie reklamy, przy których ciarki chodziły po plecach, sam wiele widziałem na Nocy Reklamożerców. Dziś świętujemy 25 lat naszego magazynu i jednocześnie 25 lat rynku reklamy w Polsce. Mimo niezłych wyników naszej branży, pojawieniu się świetnych nowych narzędzi tej magii trochę brakuje. I nie chodzi tu narzekanie „że kiedyś było lepiej”, biadolenie, że w reklamie było kiedyś więcej szaleństwa czy artyzmu. Nie chodzi też o negowanie potrzeby liczenia ROI, wprowadzania nowych technologii, automatyzacji marketingu, optymalizacji kosztów. Wiem, że nie na powrotu do „Mad Mana”. Uważam jednak, że stoimy przed groźbą zepchnięcia marketingu i reklamy do roli kolejnego procesu biznesowego, takiego samego jak wystawianie faktur czy windykacja, a może nawet do roli „commodity”.
Bez tej odrobiny magii agencjom będzie ciężko uzyskać godziwe marże za usługi, dyrektorom marketingu ciężko będzie się przebić z pomysłami na posiedzeniach zarządów, klienci będą gorzej traktować agencje na przetargach, a konsumenci będą coraz bardziej nienawidzić bloki reklamowe w telewizji. Jak zachować w reklamie tę odrobinę magii? Trudne pytanie, ale na pewno nie wymyślając dziwaczne nazwy dla nowych agencji, spółek i narzędzi, w czym dzisiaj lubują się holdingi. Ani też tworząc setną kampanię niby pro publico bono, a tak naprawdę – na festiwal w Cannes.
Na szczęście jest wciąż w agencjach szczypta magii, bo przyciągają one ciągle młode talenty. Na 25-lecie poprosiliśmy czterech 25-latków z agencji reklamowych o przygotowanie okładki „Media & Marketing Polska”. Wybrany przez redakcję projekt trafił na winietę, pozostałe oraz sylwetki autorów prezentujemy wewnątrz magazynu. Warto się przyjrzeć i grafikom, i ich twórcom. Dają oni nadzieję, że reklama wciąż będzie nas zachwycać.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny, „Media & Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.