→ Słodki Wargorr. O spadającej dynamice rynku FMCG, drożejącym kakao, ale też sukcesach Wedla i kampanii z Wargorrem mówi Maciej Herman - dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel.

→ Optymizm w eterze.  Polski rynek reklamy radiowej rozwija się. Są powody do optymizmu. Dynamika wydatków w tym medium to prawie 10 proc. Zbliżenie radia do rynków internetu i wideo może przełożyć się na wzrost biznesu - choć raczej ewolucyjnie niż rewolucyjnie.
→ Flaszka do połowy pełna. Branża spirytusowa jest umiarkowanie optymistyczna. Ubiegły rok był lepszy niż 2014, a ten może być jeszcze lepszy. Pomoże progrma "500+"?

→ Kino na propsie.  Ubiegły rok okazał się najlepszy pod względem frekwencji w dotychczasowej historii kina w Polsce od 1989 r. Ma to znaczny wpływ na wzrost kinowego rynku reklamowego.

→ Marketing jest wszystkim. Reklama to dla mnie bardzo trudna dziedzina, szczególnie jeżeli dotyczy teatru. Dlaczego? Moim zdaniem tego, czego doświadczamy w teatrze, szczególnie w przypadku musicalu, nie da się przełożyć na spot reklamowy - mówi Robin de Levita, z którym rozmawiamy o produkcji musicalu "Sky" oraz wyzwaniach marketingowych z nim związanych.

66 stron

Stadion, a nie dom mediowy...

Narodowy to powinien być stadion, a nie dom mediowy. Nawet jeśli ewentualny stwór mediowy będzie miał w nazwie „polski”, „ojczysty” czy „macierzysty”. Temat wzniecony w lutym ostatnio przysechł, ale wraz z dobiegającymi głosami na temat jego potencjalnego szefa – mowa tu o Piotrze Gawle – każe nam bardziej pieczołowicie pochylić się nad tymi doniesieniami. Pochylam się zatem razem z Rafałem Szyszem, którego analityczny komentarz przeczytacie w dalszej części bieżącego wydania „MMP”. Zgodnie z zasadą publicystycznego kontrapunktu – ja podejdę do tego pomysłu krócej, ale za to bardziej emocjonalnie.

Nawet na Węgrzech Orbana (o innych krajach określanych mianem cywilizowanych nie będę wspominał) projektowana przez naszych panujących konstrukcja ładu w komunikacji marketingowo-medialnej nie istnieje. Tamtejszy rząd, rzecz jasna, podporządkował sobie politycznie publiczną telewizję, radio i agencję informacyjną. Jednak Madziarzy z medialną materią komercyjną postępują stosunkowo wstrzemięźliwie – co nie oznacza, że nie ma tam miejsca szykanowanie prywatnych nadawców bądź wydawców (mniej lub bardziej wyrafinowane). Siła biznesowa (czyt. negocjacyjna) tego wciąż hipotetycznego podmiotu będzie znikoma. Maksimum 150 do 200 mln zł obrotów uzależnionych od koniunktury gospodarczej, a może bardziej politycznej. Pojęcia „maksimum” użyłem celowo – nie wyobrażam sobie marketerów bez nadania, lokujących tam swoje budżety.

Splendoru to naszej branży nie przyniesie, a popsuć reputację z trudem budowaną przez ostatnich 20 lat – na pewno może.



Piotr Pokrzywa Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.