→ Ludzie zawsze będą czytać. Wygląda na to, że wbrew zapowiedziom różnych ekspertów prasa drukowana nie skończy swojego żywota w 2015 roku - mówi Jerzy Baczyński, prezes wydawnictwa Polityka, redkator naczelny.

→ Moda na CSR. Społeczna odpowiedzialność biznesu (w skrócie CSR) to pojęcie coraz popularniejsze w marketingowej branży. Czy oby na pewno tutaj jest jego miejsce?.

→ Gorzki posmak stewii. Już w ubiegłym roku stewia miała zrewolucjonizować rynek napojów w Polsce. Zapowiadanego boomu na razie nie ma, wycofano nawet dwa krajowe produkty z tym słodzikiem. Jednak Coca-Cola i inni marketerzy wciąż wiążą z południowoamerykańskim ziołem duże nadzieje.

→ Obdaruj z klasą. Wzajemna wymiana grzeczności najczęściej odbywa się przez podarunki, Jak nie zgubić się w gąszczu ofert i jak nie popełnić gafy?

→ Cyfrowa czwarta władza. Prasie coraz trudniej wypełniać zadania czwartej władzy, realizować misję kontrolną czy nawet informacyjną - mówi Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej", odpowiedzialny za cyfryzację.

Dodatki do numeru:

Raport specjalny Wydawcy

Poradnik E-Commers dla sklepów

 

 

Pod prasą(esją)

Tematem przewodnim niniejszego wydania jest polski rynek prasowy. Wydawcy przeżywają trudne chwile. Nie tylko tutaj, nawet najbardziej zaawansowane rynki, takie jak brytyjski czy rynki skandynawskie, walczą może nie tyle o przetrwanie, ile o optymalizację swoich modeli wydawniczych i biznesowych. Nie jest to proste, o czym mogą się Państwo przekonać, czytając nasz obszerny wywiad z jednym z najbardziej doświadczonych wydawców Jerzym Baczyńskim, prezesem i redaktorem naczelnym tygodnika „Polityka”. Baczyński szczerze przyznaje, że bieżący rok jest pierwszym w jego długiej karierze, kiedy to nie jest w stanie dokonać wiarygodnej estymacji dotyczącej spodziewanych zysków bądź strat kierowanego przez niego przedsiębiorstwa. Niedawno uczestniczyliśmy w spotkaniu wydawców z całego świata – większość z nich, podobnie jak redaktor Baczyński, także nie potrafiła w sposób zdecydowany określić zarówno stopnia realizacji celów biznesowych, jak i wskazać wszystkich złotych środków, które mogą do wspomnianej realizacji doprowadzić. Niemniej jednak chcę w hasłowy sposób przedstawić poniżej kilka najistotniejszych konkluzji, które opisują stan faktyczny i bardzo podobne problemy wydawców w wielu krajach: – Spadki wpływów reklamowych są bolesne (na rynkach rozwiniętych ich średnia wartośćw to 20-30 proc.), ale prasa nadal pozostaje dużą siłą i szybko się to nie zmieni. – Nie deprecjonuj swojego kontentu – trzeba zawsze próbować znaleźć sposób na jego monetyzację. – Dokładnie przeanalizuj opcje monetyzacji baz danych. – Rozważ możliwości e-commerce. – Wyjątkowo precyzyjnie analizuj kanały komunikacji marketingowej oraz kanały dystrybucyjne – zwłaszcza pod kątem ich efektywności i możliwości dokładnego monitorowania. To nie są tezy na miarę kopernikańskiej rewolucji, ale warto je przecież usystematyzować. Myślę, że wydawcy obecni na naszym rynku całkiem dobrze już sobie z tym radzą. Optymizmem musi choćby napawać to, że zdecydowana większość sportretowanych przez naszą redakcję firm otrzymała wysokie noty świadczące o tym, że ich kondycja oraz umiejętność adaptacji do dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego jest już na wysokim poziomie. Słowem – jeszcze prasa nie zginęła! Czego sobie i Państwu życzę.

Piotr Pokrzywa Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny, „Media & Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.