→ Tylko terytorium. "Nie ma czegoś takiego jak rodzima myśl kreatywna. Owszem, nasz kraj zamieszkuje kilkaset nieprzeciętnie zdolnych kreatywnie osób, ale niestety, w tym przypadku mówimy tylko o terytorium".

→ Nie oglądam bloków reklamowych. - Atmosfera była zupełnie inna niż w agencjach teraz. Było dużo mniej pracy, dużo więcej czasu i mieliśmy dużo więcej przestrzeni na myślenie i podchodzenie z różnych stron do tematów. Teraz wszystko jest optymalizowane. Tak, to okropne słowo - mówi Maciej Marasek, były dyrektor kreatywny Ogilvy & Mather, współzałożyciel agencji Red8 i 2012.

→ Jak noc długa. Posadź 17 dyrektorów kreatywnych w niewielkim pomieszczeniu. Pokaż im 450 prac reklamowych. Dodaj do tego papierosy, kawę, herbatę i piwo - a następnie zasięgnij ich opinii.

→ Internet z gwarancją kultury.  - W internecie wyboru dokonuje się bez poczucia konsekwencji. Błyskawicznie dostaniemy tekst o Julii Hartwig, ale równie szybko o celebrytce, której opadł stanik na koncercie. To wszystko jest zrównane. Tymczasem, kupując gazetę, wybieramy autorów, światopogląd, wartości. Wybór ma znaczenie - uważa Katarzyna Janowska, dyrektor wydawnicza i redaktor naczelna w dziale Kultury Grupy Onet-RAS Polska, była dyrektor TVP Kultura.

→ Prawdziwy kapitan. - Jeżeli ktoś zapytałby, co uważałabym za swój sukces w Polsce, to właśnie byłby to wzrost całej kategorii - mówi Lana Popović, dyrektor generalna The Coca-Cola Company w Polsce i krajach bałtyckich.

86 stron

Dodatek do numeru: Kronika 2016

Kronika 2016

Nie narzekajmy na kreację

Jak obwieszcza nasza okładka, w "Media & Marketing Polska" świętujemy 20 lat konkursu Kreatura. Przez ten kawał czasu towarzyszyła nam niezmiennie charakterystyczna statuetka, zaprojektowana przez Krystyna Jarnuszkiewicza. To się nie zmieniło, ale na rynku zmiany zaszły ogromne. Pamiętam jak przez mgłę, jak to było 20 lat temu. Choćby to, że słowo „kreatywny” nie było tak często używane w języku polskim jak teraz, a „kreacja” kojarzyła się raczej z aktorem i teatrem. Teraz mamy kursy kreatywnego myślenia, stanowiska creative director, creative partner, creative head, a nawet mówimy ocałym „przemyśle kreatywnym”. Samych nazw polskich agencji, które mają w nazwie „creative” znajdzie się pewnie z dziesięć. I nie sposób nie zadać sobie ryzykownego pytania, czy teraz z kreacją jest lepiej, czy nie. Sam często krytykowałem poziom naszej kreacji i przychylałem się do sądu, że „kiedyś było lepiej”. Przygotowując znajdującą się w tym magazynie Kronikę Roku 2016, mieliśmy w redakcji spore problemy ze skompletowaniem zaledwie pięciu naszych ulubionych, wyróżniających się reklam z ostatnich 12 miesięcy.
Jednak z drugiej strony, przygotowując jubileuszową galę Kreatury, przejrzeliśmy sporo starych spotów reklamowych, aby pokazać kamienie milowe polskiej reklamy. I co się okazało? Bardzo niewiele się z nich dzisiaj broni. Chociaż takie klasyki jak Frugo, Żubr czy Statoil można nadal oglądać bez końca.
Biorąc więc pod uwagę, że nasi kreatywni pracują dziś w znacznie trudniejszych warunkach niż 15-20 lat temu i chodzi mi m.in. o otwartość klientów na ryzyko, ciągłe przetargi etc., muszę po chwili przemyśleń zmienić zdanie. Może to pod wpływem świątecznego nastroju oraz ogromnej ilości skonsumowanej czekolady i pierników, ale postanowiłem przestać narzekać. Dołóżmy do tego fakt, że na festiwalach reklamowych polskie agencje zdobyły w tym roku sporo nagród. I nie zapominajmy o świetnym grand prix Kreatury „Nie chcę być strażakiem” agencji Walk. Prezentacja spotu podczas gali wywołała burzę oklasków, jakiej od dawna nie pamiętam.



W Nowym Roku życzymy jak najwięcej Kreatur na agencyjnych półkach.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego,
"Media & Marketing Polska"

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.