W numerze między innymi:

• Jakość wymaga czasu
Od kilkunastu lat kreuje restauracje doceniane przez wszystkich – zarówno gości, jak i krytyków, w tym michelinowskich inspektorów. W tym roku jego koncepty zdobyły w sumie najwięcej wyróżnień Bib Gourmand. Z DANIELEM PAWEŁKIEM, współtwórcą FERMENT GROUP, właścicielem m.in. BUTCHERY & WINE czy ROZBRAT 20, rozmawiamy o tym, jak się tworzy dobre lokale, po co nam przewodnik Michelin i dlaczego klasyka zawsze jest w cenie.

• Restauracje przyszłości
Wyznaczają trendy i tworzą niezapomniane gastronomiczne doświadczenia. Łączą nowe technologie z wybitnymi produktami i nietuzinkowymi smakami. Najnowocześniejsze restauracje świata nie znają ograniczeń. Sprawdzamy, jakie mają pomysły, by stale przyciągać uwagę gości i inspirować do rozwoju inne miejsca.

• Ktoś musi być pierwszy
Inwestował w roślinne alternatywy dla mięsa i nie rozumiał, dlaczego tak niewiele restauracji z nich korzysta. Otworzył więc własny lokal w Kopenhadze, by udowodnić, że menu bazujące na takich produktach może przyciągać gości. O tajnikach sukcesu Bistro Verde – jednego z nielicznych miejsc w Danii, które oferuje różnorodny wybór innowacyjnych opcji wegańskich – rozmawiamy z właścicielem lokalu Frederikiem Hasselkjaerem.

• RODO klientów restauracji
Klienci gastronomii udostępniają swoje dane osobowe, korzystając z opcji zamawiania jedzenia za pośrednictwem strony internetowej lokalu. Jak te informacje powinny być zabezpieczone? Kto nimi administruje? Jakie obowiązki ciążą na restauratorze? Wyjaśnia radczyni prawna Ewa Kuczyńska.

• Kuchnie „w chmurze”
Jeszcze kilka lat temu określenia ghost czy cloud kitchen były kompletnie nieznane. Dzisiaj coraz więcej lokali z nich korzysta. Czy to jednak zawsze dobry pomysł? O wirtualnych markach i kuchniach-duchach rozmawiamy z Aleksandrem Pałką, chief operating officerem w Rebel Tang.

68 stron

ZESZYT, OŁÓWEK, PAPIERKOWA ROBOTA, A NAWET POCZCIWY EXCEL ODCHODZĄ DO LAMUSA

Wiodącym tematem tego numeru „Food Service” jest innowacyjność. Żyjemy w czasach cyfrowej rewolucji, nie uciekniemy więc od nowoczesnych technologii, również w gastronomii. Chyba że godzimy się na pozostawanie w tyle.
Nie chodzi wyłącznie o nowinki sprzętowe na kuchennym zapleczu, które usprawniają pracę kucharzy (piszemy o nich w artykule „Nowoczesna kuchnia: jak wyprzedzić nadchodzące zmiany?”). Istotne są również innowacyjne udogodnienia w obsłudze gości oraz narzędzia do zarządzania restauracją. Zeszyt, ołówek, papierkowa robota, a nawet poczciwy Excel odchodzą do lamusa. Standardem stają się kody QR, elektroniczne tablety zamiast klasycznego menu, kioski do zamówień online, systemy POS oraz aplikacje generujące dane czy łączące klientów, dostawców i restauratorów. O tym wszystkim przeczytacie w tekście „Restauracja 2.0”. Jak buduje się firmę w oparciu o technologie, opowiada nam Rafał Kościuk, właściciel franczyzowej marki Fit Cake. Z Aleksandrem Pałką z Rebel Tang rozmawiamy o wirtualnych kuchniach, a z Frederikiem Hasselkjaerem, właścicielem Bistro Verde w Kopenhadze, o innowacyjnej kuchni roślinnej. Opisujemy też, jak działają najnowocześniejsze restauracje świata oferujące niezapomniane wrażenia za pomocą zaawansowanych technologii i zdobyczy nauki. Z naszej relacji z kongresu szefów kuchni San Sebastián Gastronomika dowiecie się, jakie nowinki serwują m.in. Joan Roca, Rasmus Munk czy Ángel León. Piszemy także o robotach i dronach testowanych w obszarze delivery, o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w winiarstwie oraz tajnikach miksologii molekularnej.
Na deser proponuję lekturę wywiadu z Danielem Pawełkiem, najlepszym restauratorem w Polsce w rankingu magazynu „Forbes”. Jego lokale zgarnęły w tym roku najwięcej wyróżnień przewodnika Michelina. Nam zdradził, jak przez ostatnich 12 lat rewolucjonizował warszawską gastronomię. Powiem jedno – bez innowacyjnego podejścia do biznesu nie osiągnąłby takich sukcesów.


Redaktor naczelna „Food Service”
Monika Jankowska-Kapica

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Gdzie znajdę wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    W styczniu 2024 r. wstrzymano wydawanie mgazynu.
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Anna Piskorz

  • Kontakt z Redakcją

    Monika Jankowska-Kapica

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.