W numerze między innymi:

• Kuchnia pachnąca liściem laurowym
Po sukcesie „Italii do zjedzenia” Bartek Kieżun, czyli Krakowski Makaroniarz, serwuje nam kolejną opowieść o malowniczych miejscach i kuchni niezwykłej w swej prostocie. Jego „Portugalia do zjedzenia” właśnie ukazała się w księgarniach.

• Przyszłość jest roślinna
Rok 2019 okrzyknięty został rokiem weganizmu. Według ostatnich badań już ponad połowa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa. Na świecie giganci w produkcji żywności pochodzenia zwierzę cego inwestują w roślinne alternatywy, a popularne fast foody oferują wegetariańskie i wegańskie wersje burgerów. Marta Dymek – ambasadorka kuchni roślinnej – w rozmowie z „Food Service” podpowiada, co mogą zrobić polscy restauratorzy i szefowie kuchni, aby nie przegapić tej rewolucji, a wręcz na niej skorzystać.

• Nowe szaty rosyjskiej kuchni
Między Zachodem, na który wciąż kierujemy wzrok, a modnym egzotycznym Wschodem od kilkunastu lat dojrzewała powoli gastronomiczna rewolucja. Kulinarne oblicze współczesnej Rosji ukształtowały globalne trendy i lokalna sytuacja polityczna. Efekt? Rosyjskie lokale zdobywają coraz mocniejszą pozycję na mapie najmodniejszych restauracji świata.

• Jak pozyskać, wyszkolić i utrzymać pracownika?
Pracownicy w biznesie gastronomicznym są jak koła zębate w silniku. Kiedy wszystkie są odpowiednio skalibrowane oraz dopasowane do pozostałych, mechanizm działa efektywnie i bez zarzutów. Kiedy jednak jeden lub więcej trybików ulegnie uszkodzeniu lub jest niepoprawnie wyregulowany, ma negatywny wpływ na działanie całej firmy.

• Systemy POS – przegląd ofert
Każdy lokal gastronomiczny ewoluuje, w zależności od potrzeb rynku rozrasta się lub kurczy, zmienia układ sali, menu, niekiedy całą koncepcję. System POS też nie jest na zawsze. Reorganizując pracę i wprowadzając nowe pomysły, warto pomyśleć, czy nie jest to też odpowiedni moment na wymianę oprogramowania.

94 strony

PROGNOZUJE SIĘ, ŻE W 2050 R. NA NASZYCH TALERZACH WYLĄDUJE MIĘSO HODOWANE METODĄ KOMÓRKOWĄ.

W poprzednim wydaniu „Food Service” dyskutowaliśmy z dużymi korporacjami o odpowiedzialnym biznesie w kontekście zmian klimatycznych. W bieżącym zajmujemy się tematem pochodnym, lecz tym razem rozmawiamy o indywidualnych wyborach konsumentów.
Bohaterką miesiąca jest Marta Dymek, uznana blogerka i autorka bestsellerowej książki „Jadłonomia”. „Przyszłość jest roślinna” – tak twierdzi Marta, wskazują na to również badania. Według nich aż 58% Polaków deklaruje chęć spożywania mniejszej ilości mięsa. Powody są różne – nie dotyczą już tylko cierpienia zwierząt, ale także nadmiernej eksploatacji naturalnych zasobów Ziemi, wysokiego śladu węglowego, troski o własne zdrowie. Nic więc dziwnego, że producenci jedzenia – ci najwięksi, ale także start-upy – bardzo szybko zareagowali na wegańskie potrzeby klientów, czego symbolem został sukces roślinnego Beyond Burgera.

TA REWOLUCJA OSIĄGNĘŁA SWOJE APOGEUM WŁAŚNIE W 2019 R., W KTÓRYM MOGLIŚMY OBSERWOWAĆ POJAWIANIE SIĘ CORAZ WIĘKSZEJ LICZBY WEGAŃSKICH PRODUKTÓW NA PÓŁKACH SUPERMARKETÓW, ALE TAKŻE CIEKAWE WEGEOFERTY W RESTAURACJACH.

Prognozuje się, że w 2050 r. na naszych talerzach wyląduje mięso hodowane metodą komórkową. Jeśli jako restauratorzy i szefowie kuchni chcecie podążyć za tą zmianą, koniecznie przeczytajcie wywiad z Martą Dymek, w którym dzieli się ona cennymi wskazówkami dotyczącymi tego, co robić, a czego absolutnie nie robić, by zdobyć podniebienia fleksitarian.


Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Gdzie znajdę wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    W styczniu 2024 r. wstrzymano wydawanie mgazynu.
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Anna Piskorz

  • Kontakt z Redakcją

    Monika Jankowska-Kapica

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.