• Mała restauracja z wielkimi marzeniami
Rozmowa z Massimo Botturą, szefem i właścicielem restauracji Osteria Francescana.

• Food Service 2019
„Rozdajemy karty sukcesu” - pod takim hasłem odbyła się 6. edycja konferencji Food Service Summit. Dyskutowaliśmy o budowaniu strategii marketingowej, komunikacji w social mediach i o tym, jak ważni są ludzie - zarówno goście, jak i pracownicy restauracji.

• The World Restaurant Awards. Nagrody inne niż wszystkie.
Nagrody te powstały na przekór modzie na to, co najnowsze i najpopularniejsze. Ich twórcy zwracają uwagę na jakość wszędzie tam, gdzie może się ona skrywać. A przy okazji chcą spuścić nieco powietrza z gastronomocznego balonika. Premierowa gala przyznania nagród odbyła się 18 lutego w Paryżu.

• W jakich pracowników warto inwestować?
Badania pokazują, że ponad połowa pracodawców nie inwestuje w pracowników z obawy, że po jakimś czasie odejdą i wykorzystają zdobytą wiedzę gdzie indziej.

• Model biznesu gastronomicznego
Model ma uporządkować informacje na temat sposobu, w jaki bedzie funkcjonował lokal. Warto go stworzyć przed rozpoczęciem działalności, bo dzięki temu możliwe będzie wskazanie szans i zagrożeń.
106 stron

Wydanie „Food Service”, które mamy przyjemność oddać w Wasze ręce, jest wyjątkowe. Relacjonujemy w nim trzy ważne dla branży wydarzenia, które odbyły się niedawno w Polsce i za granicą. Chronologicznie były to: wizyta Massimo Bottury w Warszawie, gala wręczenia nagród World Restaurant Awards oraz 6. edycja Food Service Summit.

Zacznę od Massimo Bottury, który gości na okładce tego numeru „Food Service”. Szef kuchni numer jeden na świecie wg listy The World’s 50 Best Restaurants po raz pierwszy odwiedził Polskę, a stało się to na zaproszenie organizatorów festiwalu Fine Dining Week oraz firmy Grundig. To ogromny sukces, że osobistość kulinarną z absolutnej światowej czołówki udało się ściągnąć do Warszawy. Wizyta Massimo z całą pewnością stanowiła inspirację dla osób, które miały szansę posłuchać go podczas dwóch dni, jakie spędził w stolicy. Bottura spotkał się z szefami kuchni, mediami i restauratorami na oficjalnej konferencji prasowej, odwiedził dwie gwiazdkowe restauracje w Warszawie, uczestniczył także w uroczystej kolacji w hotelu Warszawa. Wszystkie te okazje spajał temat przewodni, a było nim niemarnowanie jedzenia (zero waste). Massimo jako ambasador projektu Respect Food oraz założyciel fundacji Food for Soul przekazał wiele cennych wskazówek dotyczących tego, jak mądrze zarządzać zakupami, gotować z głową oraz kreatywnie wykorzystywać resztki jedzenia. Tematy te rozwija w wywiadzie, którego udzielił naszemu magazynowi. Jako jedyni mieliśmy również możliwość sfotografowania mistrza, a był to nie lada wyczyn, biorąc pod uwagę bardzo ograniczony czas, jakim dysponował. Powiem może tylko tyle, że jeszcze nigdy nie zrealizowaliśmy sesji zdjęciowej i wywiadu w tak ekspresowym tempie. Ale było warto! Efekty naszego spotkania z Massimo obejrzycie i przeczytacie na stronie 26. Trzymamy kciuki za Fine Dining Week, bo wiemy, że mają w planach zaproszenie do Polski kolejnych niesamowitych gości.
Topowe światowe osobistości − restauratorów i szefów kuchni − zgromadziła natomiast gala The World Restaurant Awards, której pierwsza odsłona miała miejsce w lutym w Paryżu. Twórcą nagród jest nie kto inny jak Joe Warwick, wcześniej odpowiedzialny za koncepcję listy 50 Best. Od tego roku mamy zatem nowe nagrody na kulinarnej scenie, nowe trofea, którymi szczycić się mogą twórcy restauracji na całym świecie. Czym różnią się od tych już istniejących na rynku? Dlaczego − być może − są ciekawsze i bardziej reprezentatywne chociażby od wspomnianego najsłynniejszego rankingu? O tym przeczytacie na stronie 44 w relacji z gali World Restaurant Awards, a także w wywiadzie z twórcą imprezy przeprowadzonym dla „Food Service” przez Małgosię Mintę.
Na koniec wisienka na torcie, czyli nasza konferencja − Food Service Summit, która w tym roku odbyła się po raz szósty. Odbiór wydarzenia i wyjątkowo przychylne opinie uczestników przerosły moje najśmielsze oczekiwania. Serdecznie za to dziękuję wszystkim prelegentom, partnerom, publiczności, mediom − to dzięki Wam stworzyliśmy najlepszą z dotychczasowych edycji. W tym roku, poza świetnymi merytorycznymi wykładami i warsztatami, poruszającymi tematy od social mediów, przez technologie przyszłości, po najciekawsze koncepty restauracyjne, mieliśmy również gościa specjalnego. Po raz pierwszy w historii na wydarzeniu branżowym wystąpiła pani Magda Gessler, niekwestionowana osobowość, rewolucjonistka polskiej sceny gastronomicznej. Jest nam bardzo miło, że mieliśmy okazję posłuchać wskazówek i refleksji pani Magdy nie tylko jako gwiazdy telewizji, ale przede wszystkim jako restauratorki od lat współtworzącej rodzimy krajobraz gastronomiczny. Za mistrzowskie poprowadzenie wywiadu z panią Magdą ukłony ślę do Pawła Lorocha.
Nie tracimy czasu i już teraz zaczynamy prace nad przyszłoroczną edycją Food Service Summit. Obiecujemy podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej oraz dostarczyć inspiracji co najmniej na miarę tegorocznych. Jeśli chcecie współtworzyć z nami to wydarzenie, zaproponować temat, prelegenta lub po prostu podzielić się refleksjami, zapraszam do kontaktu: agata.godlewska@media.com.pl.

Agata Godlewska
redaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Gdzie znajdę wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    W styczniu 2024 r. wstrzymano wydawanie mgazynu.
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Anna Piskorz

  • Kontakt z Redakcją

    Monika Jankowska-Kapica

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.