W numerze między innymi:

• Nocny Market – GASTRONOMICZNE SERCE STOLICY
To tu przyjeżdżają jeść turyści i warszawscy smakosze. Tu można przetestować najgorętsze kulinarne trendy, a potem tańczyć do późna w nocy. Z MARCINEM KUCEM, dyrektorem artystycznym NOCNEGO MARKETU w Warszawie, rozmawiamy o fenomenie tego miejsca, jakości street foodu oraz próbach połączenia ulicznego jedzenia z fine diningiem.

• Co się je na ulicach świata?
Orientalne kanapki, ryżowe kulki w panierce, smażone ciasto na słodko – street food na świecie zaskakuje mnogością smaków i tekstur. Wybraliśmy dania, które są właściwie nieobecne w polskiej ulicznej gastronomii. A szkoda! Zamiast kolejnego food trucka z burgerami może warto otworzyć stoisko z sabichem, a frytki belgijskie zastąpić kanadyjskimi poutine?

• „Roślinna sprawa” – kuchnia przyszłości podszyta sentymentem
Dominika Targosz to gotująca freelancerka, która swoim roślinnym doradztwem i kreatywną iskrą dzieli się z szefami kuchni podczas warsztatów, audytów i pop-upów. Przepisy, które publikuje w swoich social mediach, cieszą się ogromną popularnością wśród internautów. Właśnie wydała pierwszą książkę kulinarną – „Roślinna sprawa”, w której odsłania tajniki swej kuchni.

• Street food – jak osiągnąć sukces w trzech krokach?
Street food jest symbolem nowoczesnej kultury kulinarnej, która przekracza granice krajów i pozwala cieszyć się różnorodnością. Na ulicznych stoiskach czy w food truckach serwowane są dania inspirowane kuchnią odległych miejsc, zaskakujące nas nietuzinkowym smakiem i intrygującą formą podania. Jakie czynniki decydują o sukcesie takiego biznesu i co może okazać się przełomowe dla prowadzenia mobilnej gastronomii?

• Koncernowe czy kraftowe? Jakie piwo wybrać do lokalu?
O wyborze piwa do konkretnego lokalu gastronomicznego nie powinna przesądzać wyłącznie cena. Ważne jest również, na jakich zasadach przyjdzie nam współpracować z danym dostawcą, jakie świadczenia skłonny jest zaoferować i jaki piwny asortyment posiada. To kryteria, które warto wziąć pod uwagę, niezależnie od tego, czy chcemy serwować napoje z dużego koncernu czy mikrobrowaru rzemieślniczego.

68 stron

POPYT NA USŁUGI GASTRONOMICZNE WZRASTA WPROST PROPORCJONALNIE DO ROSNĄCEJ TEMPERATURY

Nareszcie! Nadeszło lato, które w gastronomii nie jest bynajmniej sezonem ogórkowym. Zwykli śmiertelnicy jadą na wakacje i wydają oszczędności, ludzie z branży przeciwnie – dla was to okres harówki, której gratyfikacją są biznesowe żniwa.
Popyt na usługi gastronomiczne wzrasta wprost proporcjonalnie do rosnącej temperatury, a ruch w interesie nakręcają wszędobylscy turyści. Kulinaria stały się bowiem kluczowym aspektem turystyki. W badaniu „Global Travel Trends Report” aż 81% respondentów wskazało jedzenie jako najważniejszy motyw podróży. Podróżowanie w celu odkrywania smaków jest najbardziej popularne wśród pokolenia Z i milenialsów – 47% z nich twierdzi, że zaplanowało urlopową wyprawę wokół wizyty w konkretnej restauracji! Swoje trzy grosze do letnich utargów dorzucają również tubylcy, którzy w czas kanikuły chętniej korzystają z uroków życia, także kulinarnego.
Beneficjentami tej gastrogorączki są restauracje w hotelach i pensjonatach oraz wszelkiego typu lokale usytuowane przy turystycznych szlakach. Na str. 59 podpowiadamy, jak tworzyć w nich atrakcyjne wakacyjne menu, a na str. 40, 42 i 48 – czym gasić pragnienie gości.
Lwią część czerwcowego „Food Service” poświęcamy jednak street foodowi, który na stałe zagościł w letnim gastrokrajobrazie. Jednym z pierwszych konceptów w Polsce skupiających sezonową ofertę uliczną był warszawski Nocny Market, który uchodzi za miejsce kultowe, jest obiektem turystycznych wycieczek i nadal wyznacza trendy. Jaki jest przepis na streetfoodowy sukces – zdradza dyrektor artystyczny Nocnego Marcin Kuc (str. 14). Przyjrzeliśmy się również światowej ofercie street foodu i wybraliśmy dla was pomysły, którymi warto się zainspirować (str. 22). Adam Pawłowski natomiast doradza, jak parować wino i inne napoje z ulicznymi przysmakami (str. 39).
Czeka nas gorący sezon. Powodzenia!



Redaktor naczelna „Food Service”
Monika Jankowska-Kapica

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Gdzie znajdę wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    W styczniu 2024 r. wstrzymano wydawanie mgazynu.
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Anna Piskorz

  • Kontakt z Redakcją

    Monika Jankowska-Kapica

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.