W numerze między innymi:

• Blue Cactus: reaktywacja
Po czterech latach na rynek gastronomiczny wraca BLUE CACTUS – kultowa restauracja funkcjonująca przez 22 lata na warszawskim Mokotowie. Za reaktywacją marki stoi jej twórca JOHN GABROVIC. Wraz z nim nowe lokalizacje stworzyli GRZEGORZ CZAPSKI, kierujący kuchnią dawnego lokalu, oraz PIOTR ŚLUSARZ w nowej roli
generalnego managera. W rozmowie z „Food Service” zdradzają, jak zbudować miejsce jeszcze lepsze niż kiedyś.

• Street food – przepis na sukces
Zamierzasz uruchomić własny food truck lub mały punkt gastronomiczny? Stawiając pierwsze kroki w tym biznesie, warto spojrzeć w kierunku tych, którzy ukształtowali polski street food. Swoimi doświadczeniami dzielą się z nami przedstawiciele Nocnego Marketu i Targu Śniadaniowego w Warszawie.

• Sukces restauracji – balans właściwego zarządzania i talentu szefa
Kluczowa dla powodzenia restauracji jest równowaga między finansowymi aspektami działalności a chęcią kreacji. Nawet najpiękniejsza restauracja, z najlepszym wyposażeniem i z genialną lokalizacją nie będzie cieszyć się popularnością, jeśli zabraknie w niej szefa z talentem – pisze Janusz Garncarczyk, szef kuchni restauracji Lemon w Gródku nad Dunajcem.

• Gastronomia 2.0: czy maszyny odbiorą nam pracę?
Maszyny potrafią nalewać piwo, robić koktajle, odbierać i przynosić zamówione potrawy, a także bez problemu wystawią rachunek, co przyspiesza proces płatności. Czy nowoczesna technologia wkrótce w pełni zautomatyzuje gastronomię?

• Potęga obrazu – o projektowaniu dla gastronomii
Zalecają się do nas obrazami, tworzą wyraziste wizualne komunikaty. Zwykle mają tylko kilka sekund – ponoć tyle wystarczy, byśmy podjęli decyzję, czy coś nam się podoba, czy nie. O to, po co gastronomii profesjonalne identyfikacje wizualne, zapytaliśmy specjalistów. Projektanci Edgar Bąk, Aga Kotowska i Michał Loba opowiedzieli nam o swoich pracach.


68 stron

DROŻYZNA I POCZUCIE ZAGROŻENIA – GRZMIĄ MEDIA. A TYMCZASEM RESTAURACJE PEŁNE SĄ GOŚCI

Przed nami, przed Wami sezon letni. Jeden z najbardziej nieprzewidywalnych, jakie widziała gastronomia. Pandemia zeszła na daleki plan, ale od kilku miesięcy funkcjonujemy w równie trudnej sytuacji gospodarczo-politycznej. Drożyzna i poczucie zagrożenia – grzmią media. A tymczasem restauracje pełne są gości. To jak w końcu jest? Odpowiedzi nie są jednoznaczne. „Ten sezon nie zapowiada się na mocny” – mówi mi pewien restaurator, a inny kontruje: „Mam jeszcze lepsze obroty niż w zeszłym roku!”.
Jeszcze niedawno właściciele lokali liczyli na wzmocnienie swoich szeregów pracownikami z Ukrainy, dziś wiemy, że deficyty na stanowiskach są ogromne. – Czy masz problemy ze znalezieniem ludzi? – pytam prężnie działającego w gastro biznesmena. A on wybucha śmiechem. Już nie dopytuję. Dane z Olx mówią, że w okresie styczeń-maj 2022 r. liczba ogłoszeń o pracę sezonową wzrosła o ponad 92%.
To wszystko nie odstrasza odważnych (bo chyba tak należy ich nazwać) przedsiębiorców. Spójrzmy na bohaterów tej okładki „Food Service” – John Gabrovic wraz z zespołem właśnie przywrócił do życia legendarnego Blue Cactusa, i to od razu w dwóch lokalizacjach. Twierdzi również, że jesteśmy na początku złotej fali w gastronomii (!). I choć teraz panuje niepewność, on jest pozytywnej myśli. Z takim przesłaniem zostawiam Was na lato, trzymając kciuki za to, by tabaka w kuchni przełożyła się na harmonię w biznesie.

Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2022 VFP Communications Ltd.