• Zrozumieć Ramen
Maja Święcicka, Barbara Welento, Krzysztof Lesiecki w 2017 roku stworzyli Vegan Ramen Shop – miejsce, które szturmem zdobyło podniebienia zarówno wegan jak i mięsożerców. kolejki ustawiające się przed lokalem zachęciły właścicieli do otwarcia drugiej lokalizacji. W rozmowie z „Food Service” zdradzają, co stoi za sukcesem ich biznesu.

• Liga mistrzów
To drugi najlepszy wynik w zeszłej dekadzie: w 2017 roku 99 największych graczy na rynku restauracyjnym z listy Europe’s Top zanotowało wzrost sprzedaży o 6,6% (przy stałych kursach walutowych). W poprzednich latach wzrost był następujący – 2016: +7,1%, 2015: +6,3%. Podobnie jak w zeszłych latach dominujące są dwa sektory: usług szybkich i usług cateringowych. Dynamiczny rozwój sektora restauracji szybkiej obsługi (+9,4%) to zasługa ekspansji i przejęć. To ten segment naszego rynku wyznacza tempo rozwoju.

• Wielki błękit
Choć jest niewiele po trzydziestce, został szefem kuchni w jednym z najbardziej ekscytujących projektów kulinarnych w północnej części Europy. W Båly na południu Norwegii powstanie pierwsza w Europie podwodna restauracja. Under będzie pełniło także funkcję nieformalnej pracowni naukowej u skalistego wybrzeża Lindesnes. O tym niezwykłym projekcie rozmawialiśmy z szefem kuchni Nicolai Ellitsgaardem w trakcie warszawskiej edycji Terroir Hospitality.

• Tajemniczy nieznajowmy
Właściciel restauracji nie jest w stanie przebywać w niej 24 godziny na dobę. Nie da się jednak ukryć, że obecność szefa wymusza na pracownikach większą dbałość o szczegóły. Usługa tajemniczego gościa (ang. mystery guest) to idealne rozwiązanie w sytuacji, gdy właściciel chce sprawdzić jakość obsługi podczas swojej nieobecności.

• Dlaczego restauracje upadają. Część 2. - personel.
Niezależnie od tego, w jakim modelu gastronomicznym działa nasza firma, świadomość tego, w którym miejscu znajduje się próg jej rentowności, jest bardzo istotna.

82 strony

Po raz szósty jest mi niezmiernie miło zaprosić Państwa na „Food Service Summit”, który odbędzie się 5 marca w Warszawie. Nasza konferencja była jednym z pierwszych i największych tego typu wydarzeń na rynku gastronomicznym i bardzo nas cieszy, że z roku na rok przybywa nam gości, wydarzenie jest coraz ciekawsze, a jego formuła i tematyka zawsze dostosowane do aktualnych wyzwań w branży.
Układając program konferencji w minionych latach, kładliśmy główny nacisk na aspekt edukacyjny, gdyż praktyka przekazywana przez cenionych ekspertów była tym, czego Państwo najbardziej oczekiwali. Biorąc jednak pod uwagę coraz większą liczbę szkoleń dostępnych na rynku oraz dynamiczny rozwój restauracji, barów czy kawiarni, zdaliśmy sobie sprawę, że to inspiracja jest tym, czego może brakować na co dzień restauratorom prowadzącym biznesy gastronomiczne. Inspiracja dająca impuls do tego, jak się wyróżnić na rynku, jak komunikować z gośćmi, a przede wszystkim jak stworzyć miejsce spójne, wyjątkowe i zarabiające na siebie. Dlatego podczas tegorocznego „Food Service Summit” pokażemy na scenie osobowości tworzące cenione i popularne restauracje w Polsce, które odkryją przed Państwem karty swojego sukcesu. Ich wystąpienia pozwolą zrozumieć, dlaczego jednym się udaje, a innym nie. Czy to łut szczęścia, loteria, przypadek decyduje o sukcesie? Czy jednak prowadzenie biznesu to czysta matematyka – planowanie, liczenie, innowacyjne pomysły? Inne wystąpienia pozwolą zapoznać się z trendami w branży gastronomicznej. Ale nie tymi, które znamy i za którymi aktualnie podążamy w Polsce, lecz tymi, które dotrą do nas zapewne dopiero za kilka lat. Powiemy bowiem o nowoczesnych technologiach, robotyzacji procesów produkcji jedzenia czy innowacyjnych aplikacjach rewolucjonizujących procesy dostaw jedzenia.
Różnorodny i bogaty program konferencji to gratka zarówno dla debiutantów w branży restauracyjnej chcących uczyć się od najlepszych, jak i dla doświadczonych graczy, którzy w obliczu dopadającej rutyny szukają natchnienia i marzą o odkryciu nowych ścieżek rozwoju dla swojego biznesu.

Tak jak w ubiegłych latach program „Food Service Summit” tworzą wykłady, warsztaty i case study z ekspertami branży HoReCa, a jednym z ważnych aspektów konferencji jest networking oraz wieczorny koktajl. Krótko mówiąc – nie może tam Państwa zabraknąć! Do zobaczenia już 5 marca.

Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Gdzie znajdę wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    W styczniu 2024 r. wstrzymano wydawanie mgazynu.
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Anna Piskorz

  • Kontakt z Redakcją

    Monika Jankowska-Kapica

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.