¬ Cukiernictwo ma swój czas
Już po raz trzeci gościmy na łamach "Food Service" wyjątkową grupę uzdolnionych zawodowców. We wcześniejszych wydaniach prezentowaliśmy sous-chefów i barmanów, teraz są to polscy cukiernicy.

¬ Kolejny świetny rok dla kawiarni
80 największych marek kawiarni w Europie ma łącznie ponad 14 tys. lokali, czyli o 5,5 proc. więcej niż w poprzednim roku. Na szczycie znów rządzą Costa Coffee, Starbucks i McCafe jako najbardziej rozpowszechnione marki w Europie.

¬ Kapibara z Kartageny
Największa potęga narkotykowa Świata - to jedno z najczęstszych skojarzeń związanych z Kolumbią. Powoli jednak traci na aktualności na rzecz turystyki gastronomicznej. Jedną z osób, która się do tego przyczynia, jest Charlie Otero, szef kuchni restauracji La Communion. Jego aktywność na polu promocji kuchni kolumbijskiej na Swiecie sprzyja budowaniu wizerunku kraju, który kojarzy się z wyjątkowymi produktami, których nie sposób spotkać nigdzie indziej na Świecie.

¬ Jak skutecznie rekomendować i sprzedawać wodę w restauracji?
Kategoria wody będzie się rozwijać w najbliższych latach, a jej konsumpcja w restauracjach stopniowo rosnąć. Dlaczego tak się dzieje oraz jak z tej tendencji mogą skorzystać właściciele restauracji?

¬ Cudzoziemiec legalnym pracownimiem
Procedura zatrudnienia jest dość skomplikowana i długotrwała, utrudnia ją rozproszenie przepisów prawa, które regulują te kwestie.

82 strony

Maj okazał się miesiącem ludzi wina oraz ludzi baru. W  sumie pokrewne to dziedziny, więc pozwolę sobie na potrzeby tego tekstu połączyć je. Świętowali w  maju zarówno barmani, wybierając tego najlepszego w  Polsce (w ramach konkursu World Class), oraz na świecie (w ramach innego konkursu – Bacardi Legacy). Janusz Lemiesz pokonał rywali i  został mistrzem miksologii, który pojedzie do Meksyku reprezentować nasz kraj w  światowych finałach World Class. A  dosłownie 2 dni po tym zwycięstwie Belg Ran Van Ongevalle (oraz jego koktajl „Clarita”) pokonał 
37 innych barmanów (i  ich koktajle), zdobywając pierwsze miejsce w  Bacardi Legacy. Obydwa wspomniane konkursy są równie prestiżowe. Poza firmą, która je organizuje, oraz zasadami różnią się przede wszystkim ideą – World Class opiera się na oryginalności pomysłów, wykorzystaniu lokalnych produktów, na najwyższym kunszcie technicznym. W  Bacardi Legacy liczy się zaś prostota, uniwersalność i  umiejętność sprzedaży. Celem jest bowiem wyłonienie koktajlu, który stanie się legendą, klasykiem na miarę Mojito czy Daiquiri. Waszej ocenie pozostawiam rozstrzygnięcie, który z  konkursów jest trudniejszy. Przejdźmy tymczasem do wina. Mniej więcej w  połowie maja kolejny sukces (ciężko je już zliczyć) świętował Piotr Pietras. W  Wiedniu wywalczył tytuł Wicemistrza Europy Sommelierów w  konkursie „A.S.I. Best Sommelier of Europe & Africa 2017”. Pierwsze miejsce przypadło Raimondsowi Tomsonsowi z  Rygi. Piotra w  zawodach czynnie wspierało Stowarzyszenie Sommelierów Polskich, które to z  kolei pod koniec maja po raz 17. zorganizowało Mistrzostwa Polski Sommelierów. Tu bezkonkurencyjny okazał się Marek Przyborek, który pracuje w  Northcote (UK), restauracji, z której „wywodzi się” Adam Pawłowski, Master Sommelier, Mistrz Polski Sommelierów z  2014 r. i  nasz felietonista. Życzymy zatem Markowi oraz Piotrowi dalszych wspaniałych zwycięstw i  aby któregoś dnia dołączyli do grona Master Sommelierów.
Dość tymczasem o  uciechach alkoholowych, wydanie specjalne „Food Service”, które trzymacie w  dłoniach, prezentuje bowiem jeszcze inną branżę – cukierników. Wybraliśmy ośmiu bohaterów – wyjątkowo zdolnych, pełnych pasji, reprezentujących bardzo różne miejsca – od butikowych cukierni, przez restauracje hotelowe, po akademię czekolady. Przygotowane przez nich desery to przekrój tego, co dziś najsłodsze i  na topie w polskim cukiernictwie. Sezonowe smaki, lokalne składniki, piękne kolory, różnorodne tekstury i techniki. W  przypadku tej branży maj okazał się może nie najlepszym miesiącem do organizacji wspólnej sesji zdjęciowej – nasi bohaterowie przyjechali do Warszawy w  przerwie między jedną komunią a drugą – ale udało się! Porozmawialiśmy ze wszystkimi, tak więc zapraszam do lektury wywiadów, jeśli tylko chcecie się dowiedzieć, co sądzą o  kondycji współczesnego cukiernictwa i oczywiście jakie są ich ulubione desery. Bon appétit!

Agata Godlewska
redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Gdzie znajdę wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    W styczniu 2024 r. wstrzymano wydawanie mgazynu.
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Anna Piskorz

  • Kontakt z Redakcją

    Monika Jankowska-Kapica

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.