¬ Amerykański styl, włoska tradycja.
Warszawaska restauracja Mąka i Woda w połowie marca obchodziła pierwsze urodziny. Mimo, że włoskich knajp w stolicy pod dostatkiem, to właśnie do nich ustawiają się kolejki gości. O uczciwym produkcie i neapolitańskiej pizzy przywiezionej z USA rozmawiam z Pawłem Fabisiem, współwłaścicielem Mąki i Wody..

¬ Rusz głową - czyli alternatywne możliwości zarabiania w restauracji.
Lodowisko przy restauracji, targi zdrowej żywności, a może sklep internetowy z gotowymi daniami? Dobry restaurator buduje kolejne biznesowe nogi, aby utrzymać równowagę na bardzo konkurencyjnym rynku gastronomicznym.

¬ Rewolucjonista z kraju Basków.
Eneko Atxa jako najmłodszy Hiszpański szef kuchni zdobył trzy gwiazdki Michelina dla swojej restauracji Azurmendi. O tym, jak stworzył model samowystarczalnej maszyny, która działa w zgodzie z otaczającą baskijską naturą, rozmawialiśmy podczas tegorocznej edycji Madrid Fusión.

¬ Szara eminencja światowej gastronomii.
Najlepsi szefowie kuchni powierzają jej swoje tajemnice, a ona niczym wróżka sprawia, że nieznane restauracje z dnia na dzień stają się popularne i doceniane przez gości. O przepisie na sukces rozmawiam z Sarah Canet - właścicielką Spoon PR w Londynie.

¬ Costa Coffee zastąpi Coffeeheaven.
Już wkrótce wszystkie kawiarnie Costa By Coffeeheaven i Coffeeheaven będą nosiły nazwę Costa Coffee. O największym rebrandingu w historii polskiego rynku kawiarnianego opowiada Jolanta Borowska, dyrektor marketingu Chi Polska.

¬ 446 gwiazdek dla Europy.
12 marca br. opublikowano listę restauracji wyróżnionych w Czerwonym Przewodniku Michelina " Main Cities of Europe 2014". Najważniejszą informacją dla Polskiej sceny gastronomicznej jest utrzymanie jednej gwiazdki przez Atelier Amaro.

 

Za nami premiera przewodnika „Main Cities of Europe” na rok 2014. W zestawieniu polskich restauracji nie ma rewolucyjnych zmian, a przynajmniej nie takich, na jakie część osób czekała – czyli brak kolejnej gwiazdki. Wśród faworytów na to wyróżnienie najczęściej wymienianymi nazwiskami byli Jacek Grochowina (Nolita, Warszawa) oraz Paweł Oszczyk (La Rotisserie, Warszawa) – którzy mogą pochwalić się jedynie odznaczeniem w postaci zestawu sztućców (nie stanowią one oceny jedzenia). Cieszymy się jednak niezmiernie, że Wojciech Modest Amaro gwiazdkę utrzymał, a Daniel Pawełek zdobył drugie już Bib Gourmand, tym razem dla Brasserie Warszawskiej. Może wciąż zbyt mało u nas restauracji, które potrafią wprowadzić gościa w autorski, kompletny i osobny świat oraz uraczyć absolutnie unikatowymi, polskimi produktami? Miałam okazję odwiedzić na świecie zaledwie cztery gwiazdkowe restauracje, ale właśnie takie odczucia towarzyszyły tym wizytom – geniusz szefa kuchni połączony z architekturą miejsca i spójnymi z regionem produktami tworzyły doświadczenie, które zapisało się na długo w mojej pamięci. Przy okazji publikacji Przewodnika Michelin pojawiły się komentarze dotyczące tego, że jedyne polskie miasta, jakie zostały w nim ujęte, to Warszawa i Kraków. Jak tłumaczy Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska, w wielu krajach brane są pod uwagę jedynie lokale gastronomiczne w stolicach, a na ogół w stolicy i kolejnym najpopularniejszym mieście turystycznym. Jedynie państwa o bardzo rozwiniętej gastrononomii, takie jak Francja, Włochy i Hiszpania, mają w Przewodniku więcej miast. Do tych potęg gastronomicznych jeszcze trochę nam brakuje, dlatego warto szkolić się, odwiedzać najlepsze restauracje na świecie, zbierać inspiracje i najciekawsze koncepcje przeszczepiać na grunt polski. Tak zrobił bohater naszej okładki – Paweł Fabiś – współwłaściciel restauracji Mąka i Woda. Jak twierdzi, w Warszawie jest jeszcze dość pusty rynek, a co za tym idzie – duże pole do popisu dla restauratorów. On sam pracował przez 11 lat w Stanach Zjednoczonych, które przejechał od wschodniego do zachodniego wybrzeża, ucząc się w szkołach i praktykując w wielu uznanych restauracjach. Koncept na Mąkę i Wodę przywiózł właśnie stamtąd, choć to lokal serwujący kuchnię włoską. Po pizzę, którą tam podają, ustawiają się kolejki, a wydawać by się mogło, że rynek jest już wystarczająco nasycony kuchnią ze słonecznej Italii. Skąd więc sukces? O tym przeczytacie w wywiadzie na stronie 22. Zapraszam.

Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Foodservie"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Gdzie znajdę wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    W styczniu 2024 r. wstrzymano wydawanie mgazynu.
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Anna Piskorz

  • Kontakt z Redakcją

    Monika Jankowska-Kapica

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.