W numerze między innymi:

• Moc tkwi w wyjątkowości
Odwaga, styl i przede wszystkim smak! To cechy konceptu PEACHES GASTRO GIRLS, który w pandemii otworzyły KLAUDIA GÓRAK I MONIKA MAZUREK. Szturmem podbiły warszawską scenę gastronomiczną, stając się pionierkami kuchni wegańskiej w wydaniu restauracyjnym. W rozmowie z „Food Service” opowiadają o nowych zasadach, jakie stosują zarówno w kuchni, jak i na sali swojej restauracji.

• Dieta planetarna – jedyny ratunek
Coraz więcej mówi się o konieczności zmiany sposobu żywienia na taki, który będzie korzystnie wpływać nie tylko na zdrowie jednostek, ale także na kondycję planety. To, co codziennie ląduje na naszych talerzach, ma kluczowe znaczenie w procesie walki ze zmianami klimatycznymi. Najwyższy czas, żeby przekształcićnasze wybory żywieniowe na takie, które sprzyjają Ziemi.

• Parytet cenowy roślinnego jedzenia
Dlaczego wyrównywanie cen dań roślinnych i tradycyjnych jest ważne dla klientów i gości restauracji? O ile osoby już zainteresowane roślinną żywnością będą skłonne zapłacić za nią więcej, o tyle reszta konsumentów rozważy jej spożywanie dopiero, gdy nie będzie ona droższa od produktów odzwierzęcych.

• (Nie) wszystkie ruchy dozwolone, czyli o komponowaniu roślinnych dań
Rosnąca liczba konsumentów deklarujących ograniczenie spożycia produktów odzwierzęcych to wyzwanie dla restauratorów. Usunięcie mięsa z listy składników nie powinno oznaczać, że dania będą mniej smaczne czy kompromisowe pod względem wartości odżywczych i sytości. Podpowiadamy, jak tworzyć roślinne potrawy, które przyciągną tłumy.

• Roślinne menu kontra koszty, koszty, koszty
W październiku codzienne zakupy były droższe średnio o 26,1% w porównaniu z poprzednim rokiem – wzrosły ceny praktycznie wszystkich grup produktowych, a najbardziej skokowa zmiana widoczna jest w kategorii mięsa, jego przetworów i nabiału. Czy w takim razie roślinne dania w restauracjach są rzeczywiście tańsze w przygotowaniu? W pełni wegańskie miejsca i te działające w duchu plant-forward mogą mieć przewagę nad innymi konceptami.

84 strony

AGATA GODLEWSKA, „FOOD SERVICE”

Po raz drugi w historii oddajemy w wasze ręce całkowicie roślinne wydanie „Food Service”. Po raz drugi strony naszego magazynu prawie w całości zapisali eksperci i ekspertki, wolontariuszki i wolontariusze współpracujący z kampanią RoślinnieJemy – prawdopodobnie najbardziej zorientowaną i kompetentną w wegańskich trendach i biznesie platformą w naszym kraju.
Zeszłoroczny „Food Service”, który zrobiliśmy wspólnymi siłami, ukazał się pod hasłem „roślinnej rewolucji”. Po 12 miesiącach widzimy, że ta rewolucja staje się normalnością – zarówno w domowych kuchniach, jak i w gastronomii. Udowadniają to bohaterki naszej okładki, właścicielki restauracji Peaches Gastro Girls. Klaudia Górak i Monika Mazurek tworzą przede wszystkim smaczne i intrygujące miejsce, którego wegańskość jest wartością dodaną. Przemianę w kierunku lepszego jutra i dobrostanu planety wspierają też start-upy i duże firmy – informacje o roślinnych nowościach w ich portfolio również znajdziecie na stronach tego wydania. A zatem do zobaczenia w przyszłości, już w 2023 r.!

Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska




.............................................................
MACIEJ OTRĘBSKI, strategic partnerships manager w RoślinnieJemy Wchodzimy właśnie w nowy rok, a styczeń to czas deklaracji i postanowień. Za sobą zostawiamy 12 bardzo turbulentnych miesięcy – agresja Rosji w Ukrainie, pandemia w tle i kryzys inflacyjny spędzały sen z powiek każdemu z nas, także społeczności gastronomicznej. Jak w tym wszystkich myśleć o kwestiach innych niż przetrwanie? W tym chaosie ostatnich miesięcy mimo trudności czuliśmy z wielu miejsc energię, by odmieniać oblicze gastronomii – coraz częściej w roślinnym kierunku.
Po kilku latach, gdy roślinne restauracje, zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich, pojawiały się niemal jak grzyby po deszczu, odniosłem wrażenie, że ten 2022 r. był mniej obfity w nowe miejsca pod roślinną banderą, ale też, co mnie najbardziej cieszy, zmieniło się, myślę, że na dobre, podejście do kuchni roślinnej w gastronomii. „Roślinnie” w 2023 r. równa się „normalnie”. Poprzedni rok pokazał, że roślinne pozycje w menu odnajdują się dobrze już nie tylko w tych progresywnych, ale też bardziej tradycyjnych restauracjach. Dobre jedzenie broni się samo – dla większości klientów ustawiających się w kolejce do miejsc takich jak krakowski Zaczyn kwestią drugorzędną jest fakt, że tamtejsze wypieki nie zawierają produktów odzwierzęcych. Są po prostu pyszne.
W 2022 r. silnym akcentem były zmiany instytucjonalne w kierunku żywienia, które mają nie tylko wspierać zdrowie publiczne, ale też dać odetchnąć planecie i zwierzętom. Chciałbym, by wszelkie działania pod szyldem default-veg (a o nich sporo w tym numerze!) zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, w tym roku już nie tylko przecierały szlaki, ale także wyznaczały kierunek, również dla rodzimej gastronomii.
Niech koncepcja roślinnie-domyślnie będzie styczniową deklaracją z terminem wdrożenia na najbliższych 12 miesięcy i kolejne lata – jeśli nam zależy.

MACIEJ OTRĘBSKI
strategic partnerships manager w RoślinnieJemy
MACIEJ OTRĘBSKI

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Gdzie znajdę wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    W styczniu 2024 r. wstrzymano wydawanie mgazynu.
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Anna Piskorz

  • Kontakt z Redakcją

    Monika Jankowska-Kapica

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.