¬ Urok prostoty
Gastronomiczna trendsetterka. Współautorka jednego z najbardziej spektakularnych sukcesów ostatnich 5 lat - kawiarni-piekarni Charlotte. Kobieta z romantyczną wizją czy przedsiębiorca z excelem pod ręką, twardo stąpająca po zniemi? Poznajcie strategię Justyny Kosmali.

¬ Cukiernik z krwi i kości
Zatrudnia 1600 pracowników i ma ponad 140 lodziarniokawiarni. Woli wyłączyć światło, zamiast oszczędzać na jakościowym składniku do produkcji lodów. O przepisie na sukces rozmawiamy ze Zbigniewem Grycanem.

¬ Każdy dzień w kuchni jest jak premiera
Doświadczenie zdobywał w zagranicznych restauracjach (m.in. L'esgargot, Chapeau!). Dziś zarządza kuchnią w stołecznej restauracji Villa Foksal. O specyfice pracy w miejscu, które łączy działalność cateringową i eventową, rozmawiamy z Marcinem Wojtczakiem.

¬ Wstrząśnięte czy zmieszane?
Technika w przypadku wykonywania koktajli ma równie wielkie znaczenie jak technika przygotowywania posiłków w kuchni.

¬ Paragrafy w menu
Choć stworzeniem dobrego menu powinien zająć się szef kuchni z odpowiednim doświadczeniem, istotne jest również jego późniejsze prawidłowe zredagowanie i przedstawienie. Na szczęście nie wymaga to rozległej wiedzy prawniczej, by uniknąć problemów, wystraczy pamiętać o kilku kwestiach.

82 strony

Za nami 3. edycja Food Service Summit – jednodniowej konferencji, którą co roku organizuje zespół „Food Service” we współpracy z partnerami i ze wsparciem merytorycznym Agnieszki Małkiewicz. Tuż po wydarzeniu otrzymaliśmy od uczestników bardzo pozytywne, wręcz entuzjastyczne komentarze, które mnie – jako współtwórcę konferencji – ogromnie cieszą. Cały czas zbieramy opinie od gości, tak aby w przyszłym roku zorganizować dla Państwa jeszcze lepsze, ciekawsze, inspirujące wydarzenie.

Ze spontanicznymi, dobrymi opiniami jest jednak tak jak z oszczędną oceną dania – jeśli gość powie „świetne, bardzo mi smakowało”, szef kuchni będzie oczywiście zadowolony, ale po cichu w myślach będzie liczył na bardziej rozbudowaną krytykę, konkretne uwagi co do elementów dania, nawet jeśli nie byłyby one przyjemne. W końcu gotuje dla rzeszy bardzo różnych gości, a każdy z nich ma nieco inną paletę smaku i tolerancję na ekstrawagancję bądź jej brak. A szef chce przecież karmić lepiej i lepiej.

Z podobnymi przemyśleniami konfrontujemy się jako twórcy ważnej na rynku HoReCa konferencji, która w jednodniowej pigułce stara się objąć problemy gastronomii całej Polski i na nie odpowiedzieć – jakkolwiek górnolotnie to brzmi. Rodzimy rynek jest ogromnie zróżnicowany – zarówno od strony poziomu wiedzy twórców restauracji, świadomości klientów, możliwości finansowych obu stron, w końcu od strony kulturowo-geograficznej. Nie da się stworzyć uniwersalnego wykładu czy panelu dyskusyjnego, który w równym stopniu zainspiruje właściciela sezonowej restauracji w nadmorskiej miejscowości, jak i operatora sieci sprzedającej pizzę w kilkunastu miastach. A czy menedżer dużego mazurskiego hotelu ma te same bolączki co menedżer modnej knajpki przy modnym placu w stolicy?

Oczywiście pewne aspekty prowadzenia lokalu gastronomicznego są uniwersalne – wiemy, że rekrutacja i zarządzanie personelem to jedno z najważniejszych dziś wyzwań. Znajomość paragrafów prawa i utrzymanie płynności finansowej również dotyczy wszystkich zaangażowanych w ten biznes, a wielu poległo na nieznajomości tych obszarów.

Zorganizowane po raz pierwszy podczas Food Service Summit warsztaty tematyczne przeznaczone w zamyśle dla różnych grup zawodowych były naszym pierwszym krokiem ku bardziej intymnym i sprofilowanym merytorycznie spotkaniom. Podczas warsztatu „Serwuję” eksperci od segmentu „beverage” rozmawiali wyłącznie o budowaniu karty napojów. Warsztat „Zarządzam” konfrontował się z problemami HR – rotacji i rekrutacji pracowników. Uczestnicy spotkania pod nazwą „Komunikuję” wypracowywali strategie marketingowe dla różnych konceptów restauracji, w końcu dyskusja pod nazwą „Ring” zderzyła potrzeby restauratorów i dostawców branży HoReCa. Wierzymy, że bliskie spotkania z ekspertami zapewnią uczestnikom konferencji większą swobodę dzielenia się swoimi przemyśleniami, a co za tym idzie – dostarczą więcej konkretnej, merytorycznej wiedzy.

W nawiązaniu do tego wniosku miło mi poinformować, że nowym autorem „Food Service” jest restaurator Grzegorz Kłos, który co miesiąc będzie dzielił się z Państwem swoim doświadczeniem wyniesionym wprost z pola restauratorskiej walki. W swoim pierwszym artykule pod szyldem „Ugryź restaurację” pisze o tym, kim jest klient restauracji i jak dopasować ofertę do jego potrzeb. Rzecz kluczowa w biznesie. A zatem do dzieła!



Agata Godlewska
redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Gdzie znajdę wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    W styczniu 2024 r. wstrzymano wydawanie mgazynu.
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Anna Piskorz

  • Kontakt z Redakcją

    Monika Jankowska-Kapica

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.