Walka o oddech

Wydawcy prasy kolejny rok z rzędu mają wiele powodów do bólu głowy. i nieliczne powody do zadowolenia. Nowym wyzwaniem jest znalezienie skutecznych rozwiązań biznesowych dla e-Prasy.

Eksperci w różnym stopniu związani z rynkiem mediowym od lat wieszczą koniec prasy. Spadająca sprzedaż egzemplarzowa pism, ucieczka sporej części reklamodawców i czytelników do świata digitalu – to najczęściej przywoływane argumenty. I trudno dziś
tych faktów nie zauważyć.
Według wyliczeń agencji Mec w ciągu dekady udział prasy jako medium w całości wydatków reklamowych netto zmniejszył się z 28 proc. w 2005 r. do 7 proc. w 2015 r. – Prasa jest teraz traktowana bardziej jako medium taktyczne, uzupełniające plan mediowy, niż medium pierwszego wyboru budujące zasięg – uważa Joanna Karawaj, senior media manager Mec.
Są jednak branże, dla których prasa to wciąż istotny kanał komunikacji – drugi po telewizji (lub nawet pierwszy – w zależności od budżetu mediowego). taką branżą są np. Kosmetyki – zarówno z uwagi na specyfikę grupy docelowej, jak i promowanych produktów. Prasa to wciąż „medium pierwszego wyboru” w planie mediowym reklamodawców z szeroko pojętego segmentu higiena i pielęgnacja.
Prasa – przynajmniej dla niektórych marketerów – wciąż jest istotna. Wydawcy pism kolorowych coraz odważniej starają się podążać za potrzebami czytelników i reklamodawców – może nawet przede wszystkim reklamodawców, a dopiero potem czytelników. elastyczność wydawców na zmiany widać szczególnie na rynku magazynów. Lepszy druk, lepszy papier, „otwartość” na nowe formy partnerstwa z marketerami (prasowy branded content) potwierdzają, że wydawcy nie zasypiają.
Nowe podejście widać wyraźnie w magazynach kobiecych. Coraz większa liczba advertoriali, reklamy wtapiające się w treść artykułów, kontekstowe dopasowanie produktów – od tego prawie nikt już nie ucieka.
– Widać, że segment pism luksusowych, który doskonale wpisuje się w takie podejście, nie tylko świetnie radzi siebie sprzedażowo i opiera spadkom, ale wręcz rośnie. Wciąż jest tu też przestrzeń dla nowych inicjatyw. dowodem są niedawni debiutanci: „uroda Życia”, „be active” czy „jamie” – uważa Karawaj.

11 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.