Podobnie jak przed rokiem przedstawiamy państwu raport poświęcony rynkowi motoryzacyjnemu w Polsce, a dokładniej – segmentowi samochodów osobowych.

Przez dwanaście minionych miesięcy wydarzyło się wiele. Zapewne więcej, niż się spodziewaliśmy.
Rok temu pisaliśmy o tym, jak polski motorynek powoli się odbija. Dziś o tym, jak wszelkimi możliwymi sposobami broni się przed skutkami kryzysu i wieloma innymi czynnikami, które dodatkowo ten segment polskiej gospodarki dołują.
Wtedy mowa była o tym, któremu z importerów udało się osiągnąć największą dynamikę sprzedaży i czemu wzrosty zawdzięczał. Obecnie – co bardzo przygnębia – jesteśmy zmuszeni pisać o tym, czy spadek popytu na nowe samochody będzie się pogłębiać. Pozytywne w tym wszystkim jest jednak to, że mimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej polscy importerzy wciąż dzielnie walczą o uwagę klienta zarówno tego, którego jużmają, jak i tego, który posiadaczem auta ich marki może zostać. Cała branża w minionym roku zainwestowała sporo w reklamę.W tym roku zamierza bronić wysokości tych budżetów mimo niezbyt optymistycznych prognoz dla rynku.
Po roku zmagania się nie tylko z kryzysem, ale także z nowym ustawodawstwem, które – jak widać – odcisnęło poważne piętno na kondycji polskiej branży motoryzacyjnej, kolejne trudne miesiące przed importerami samochodów osobowych. Będzie dobrze, jeśli uda się utrzymać sprzedaż na poziomie z 2011 r. W tych okolicznościach importerzy zasługują na to, by docenić ich starania i wysiłki w walce z obecnymi realiami. Podobnie jak przed rokiem wybieramy Importera, PR Managera i Marketing Managera Roku. Tym razem bez udziału jury, własnymi siłami. Jednak kryteria wyboru pozostają właściwie bez zmian.
Oddzielny materiał poświęcamy aktywnościom motobranży w internecie i social mediach. Obok tego wątku nie można przejść obojętnie, zwłaszcza że te kanały komunikacji nabierają strategicznego znaczenia dla budowania wizerunku i zwiększania sprzedaży. Dodatkowo zdecydowaliśmy się wybrać najlepsze i najgorsze samochodowe kampanie reklamowe ubiegłego roku. Posiłkowaliśmy się opiniami tych, którzy na co dzień nad takimi projektami pracują. Niewielu strategów i kreatywnych odważyło się wprost takiej oceny dokonać. W efekcie do ostatecznego wyboru nie doszło. Publikujemy jednak głosy tych, którzy na temat motoryzacyjnych kreacji zdecydowali się wypowiedzieć.
Wierzymy, że bieżący rok w branży samochodów osobowych dostarczy nam wielu powodów i kolejny raport będzie równie ciekawy, o ile nie ciekawszy. A kreatywni i stratedzy będą mieć problem nie tyle z odważnym zaprezentowaniem swoich opinii na temat samochodowych kreacji, ile z wyborem najciekawszych projektów komunikacyjnych realizowanych przez polskich importerów. 47 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.