Raport "Agencje Marketingu Zintegrowanego 2012" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown SMG/KRC w dniach 01.02-23.03.2012 r.
Jeszcze w ub.r. prezentowaliśmy badania i portrety dwudziestu agencji, a i tak wydawało nam się, że to dużo. Tym razem ponad 30 firm uzyskało minimalną próbę potrzebną do realizacji badania, czyli
są to agencje aktywnie prowadzące biznes, które marketerzy znają i chcą się wypowiadać na ich temat.
W tegorocznym raporcie oprócz dobrze znanych, największych firm na rynku prezentujemy agencje całkowicie nowe, jak np. Brand New Heaven, firmy specjalistyczne, np. FreshMail, ale też po raz pierwszy tak licznie reprezentowane są marki sieciowe,m.in. Momentum (którego nie było w ub.r.), Wunderman (po raz pierwszy w raporcie), Open & Partnetrs czy Ogilvy Action. To miła niespodzianka, a może nawet znak, że działające na naszym rynku holdingi reklamowe na poważnie traktują marketing zintegrowany.
Z kolei jest kilka niepokojących sygnałów. Spora grupa dużych agencji ma wyniki znacznie gorsze niż przed rokiem, klienci słabo ocenili także wielu debiutantów. Symptomatyczne, że często klientom nie odpowiada value formoney, uważają, że usługi agencji są zbyt drogie. To zapewne echa rosnącej roli prokurmentu, plagi wyniszczających agencje przetargów, których celem jest przede wszystkim zbicie ceny.
Do tego trzeba dodać fakt, że duże agencje, np. IQ Marketing, Euro RSCG Marketing House czy Euro RSCG 4D, zanotowały bardzo małą dynamikę przychodów. To także dowód, że rynek jest trudny.
Postępuje zjawisko polaryzacji kanałów komunikacyjnych. Duzi marketerzy inwestują wciąż w telewizję. Na drugim biegunie są mocno rosnący internet i socialmedia. Budżety na pozostałe aktywności, jak field marketing, direct mail, rozbudowane promocje konsumenckie, są zmniejszane.
Nadzieją naszego rynku pozostaje shoppermarketing, który przecież wciąż jest hitem w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Jednak liderzy tych usług: należąca do Greya sieć G2 oraz związana z Leo Burnett sieć Arc, są u nas nieobecni. W ich miejsce właściwie nie wchodzą lokalne firmy. Jedyną polską agencją pozycjonującą się jako firma z kompetencjami shoppermarketingowymi
pozostaje 4Frame. Wydaje się, że w sprawie shopper marketingu brakuje zarówno kompetencji po stronie dostawców usług, jak i zainteresowania po stronie klientów. Wyjątkiem jest Procter & Gamble, który z grupą lokalnych agencji kreuje ciekawe projekty. 33 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.