Po raz trzeci prezentujemy wyniki badania satysfakcji klientów AGENCJI INTERAKTYWNYCH przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown SMG/KRC na zlecenie redakcji "Media & Marketing Polska". Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 01.02-23.03.2012 r. Próba wyjściowa stanowiła 4735 osób. Przeprowadzono 1326 wywiady.
Czy internetowa bajka będzie trwać wiecznie? Pewnie nie, jednak zeszły rok był kolejnym, w którym ziściły się baśniowe opowieści. Polski rynek reklamy internetowej osiągnął 23-proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2010 i poziom prawie 1,95 mld zł. Oznacza to, że dynamika wzrostu była wyższa w porównaniu z 2010 r. o 6 pkt proc.
Agencje interaktywne, wypełniając ankiety na potrzeby tego raportu i podając wyniki finansowe, w większości przypadków chwaliły się podobną dynamiką przychodów na średnim poziomie ok. 30-35 proc. Nie było wzrostów na miarę ubiegłorocznego wydania, kiedy to raportowane dynamiki wynosiły czasami ponad 100 proc. Oznacza to, że rynek agencyjny zaczął się stabilizować i dojrzewać. Pogoń za nowym biznesem nie była już tak ważna jak długofalowa i strategiczna oferta. Utrzymanie klienta jest dziś o wiele ważniejsze, ponieważ od tego zależy płynność finansowa firmy. Wiele agencji ma jednego wiodącego klienta, w przypadku takiej straty mogłoby to się równać zamknięciu działalności. Taka jest, niestety, bolesna prawda.
41 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.