Raport "Agencje Marketingu Zintegrowanego 2015" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown SMG/KRC w dniach 3.02-17.03.2015 r.
Specjaliści poszukiwani

Marketing zintegrowany, BTL czy 360 stopni? Niezależnie od nazwy poza kręceniem spotówi projektowaniem stron www – specjalnościami agencji ATL i digidal – wciąż jest wiele do zrobienia.

Jest paradoksem, że branża, którą opisujemywtymraporcie, wciąż nie może znaleźć sama dla siebie odpowiedniej nazwy. Zaczynaliśmy kilka lat temu od w pewnym sensie „negatywnego” określenia BTL, definiowanego jak owszystkie działania poza mediowe. Zauważmy, że to termin wymyślony dawno temu w USA przez media plannerów mających pewnie małe pojęcie o programach lojalnościowych czy mailingu. Potem zaproponowaliśmy bardziejo dpowiednią nazwę„marketing zintegrowany”. Wskazuje ona, że chodzi o agencje, które pod jednym dachem są wstanie stworzyć prawdziwą akcję wielokanałową zawierającą i konkurs, loterię, i Pos-y, i www, a jak trzeba, także telemarketing, a nawet spotw TV. To agencje, które niemyślą przez pryzmat obrazka, key visuala, storyboardu, filmu, ale które w zależności do potrzeb klienta potrafią dobrać najlepsze narzędzia, zintegrować je, podporządkować jednej idei kreatywnej i strategicznej.
Mniej więcej o to samo chodzi w terminie 360 stopni. Oczywiście sieciówki full service też oferują 360 stopni. Ale tak się zwykle składa, że klient po zbriefowaniu takiej agencji wychodzi ze spotkania ze scenariuszem na spot telewizyjny, rzadziej jakąś aktywację digital. Pozostałe narzędzia są w agencjach ATL w niełasce.
Dlatego domeną dużych firm marketingu zintegrowanego, jak np. Tequila czy IQmarketing, były zawsze duże wielokanałowe akcje, związane np. z launchem produktów. Celowali w nich tacy marketerzy jak Unilever, Nivea, Kompania Piwowarska. Kryzys obszedł się dość brutalnie z tymi spektakularnymi kosztownymi projektami i do dzisiaj nie odzyskały one popularności. Nie znaczy to, że klienci robią dziś tylko telewizję i digital. Akcje z wykorzystaniem BTL są jednak bardziej selektywne i przede wszystkim krótsze. Trudno już szukać trwających miesiącami projektów lojalnościowych B2C. Czas biegnie dziś szybciej, a przed marketerami stawiane są cele krótkookresowe. 
Dlatego pewnie coraz częściej wracamy właśnie do nazwy BTL czy nawet marketing services. Te narzędzia wciąż są popularne, mają swoje miejsce na rynku, ale prawdziwe projekty wielokanałowe zdarzają się rzadziej. To reguła, od której naszczęście jest jeszcze sporo wyjątków. Wciąż agencje BTL są postrzegane przez marketerów jako firmy bardziej elastyczne, wszechstronne i po po prostu tańsze niż topowe firmy ATL. Zdarza się więc u międzynarodowych marketerów, że spot telewizyjny jest adaptowany przez sieciówkę lub nawet produkowany za granicą i przechodzi jedynie przez dom mediowy, a cała reszta związana zwykle z promocją czy konkursem wizerunkowo-sprzedażowym, prasa, shoppermarketing i aktywacja digital – to domeny lokalnej agencji marketingu zintegrowanego. 34 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.