Wydawcy przed ścianą

A konkretnie mówiąc, przed paywallem. Wszyscy już o tym myślą, coraz więcej spośród nas (wydawców) próbuje płatne treści redakcyjne w internecie już wdrożyć. Modele w tym obszarze są różne, te eksperymenty trwają na całym świecie i Polska nie jest tu wyjątkiem. Jako wydawca sami jesteśmy ciekawi, jak szybko i w jakim kierunku te nieuniknione zmiany będą zmierzać. Dziś – także za dokonania w tym obszarze – tytuł Wydawcy Roku przyznaliśmy Ringier Axel Springer Polska, który naszym zdaniem umiejętnie połączył znaczące zmiany restrukturyzacyjne z koniecznością wdrażania innowacyjnych rozwiązań biznesowo-technologicznych.
W tym roku po raz pierwszy w historii raportu Wydawcy dużo miejsca poświęciliśmy analizie portali horyzontalnych, które – wbrew niektórym prognozom – dostarczają czytelnikom nie tylko błyskawicznie podawanego kontentu, ale są też zdecydowanym liderem w oferowaniu reklamodawcom najnowszych i często najbardziej efektywnych rozwiązań. Wydawcom przyszło żyć w ciekawym, choć nie najłatwiejszym czasie. Owym signum temporis jest choćby fakt, że kilka(naście) znaczących i do tej pory rywalizujących ze sobą podmiotów dotychczasowy monolog próbuje zastąpić dialogiem. Wiemy o kilku poważnych inicjatywach zmierzających do ujednolicenia wydawniczego frontu – może o ich efektach napiszemy już w kolejnym raporcie?

Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny „Media & Marketing Polska”

31 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.