Raport specjalny "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2012" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown SMG/KRC metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 01.02-12.03.2012 r. Próbę wyjściową stanowiła grupa 4735 osób. Zostały zrealizowane wywiady z 1325 osobami.

Tak żle czy tak dobrze?
Oceniając rok 2011, można powiedzieć - pelen zaskakujących paradoksów i przez to trzymający w niepewności, jeśli chodzi o prognozowanie przyszłości. Ten najbardziej uderzający paradoks można lapidarnie podsumować – imwięcej narzekań, tymwiększe zyski. Narzekania słychać było zewsząd – ze strony marketerów, holdingów, butików, procurementu: że konkurencja coraz bardziej bezwzględna i jej za dużo, że za drogo (bądź za tanio – w zależności od punktu siedzenia), że marża spada na..., że budżety spadają też na…
Tymczasem zyski też przyszły zewsząd – urosło każdemu z wielkiej piątki (zarówno w przychodach, jak i w zysku po opodatkowaniu). WPP – rekord w historii (podobno w sporej mierze dzięki zgrabnej inżynierii finansowej, niemniej 900 mln funtów zysku robi wrażenie), „na górce” także Omnicom, Publicis, Interpublic oraz Havas. Połączony zysk operacyjny wielkiej piątki wzrósł z 11,7 do 12,6 proc.
Wniosek? Wielcy wiedzą, jak zarabiać – elastycznie reorganizują koszty, dokonują mądrych akwizycji bądź inteligentnych sprzedaży, dostrzegają potencjał rynków wschodzących, poszerzają kompetencje interactive i social, inwestują w badania. Czyli wiedzą to duzi, od nich szybko uczą się cimniejsi. Skąd zatemta potężna chmura pesymizmu zasnuwająca przede wszystkim kontynent północnoamerykański i Europę? Z obsesyjnego patrzenia na bottom line? Z umacniającego się przekonania, że lepiej już było? Z faktu, że niema w najbliższej perspektywie (tj. od 2013) znaczących wydarzeń politycznych, sportowych, marketingowych, które zawsze w mniejszym lub większym stopniu nakręcały koniunkturę? To na pewno uproszczenie, acz sporo racji w tych tezach jest.
Piotr Pokrzywa
redaktor naczelny


100 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.