Raport specjalny "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2020" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Kantar metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 9.03-8.04.2020 r. Próbę wyjściową stanowiła grupa 2774 osób. W raporcie znajdują się opisy 68 agencji reklamowych oraz 22 domów mediowych.   Nowa normalność
Wśród wielu trendów, jakie na rynku agencyjnym pojawiły się w ostatnim roku, zwracamy uwagę na dwa – budowanie własnych studiów produkcyjnych i pracę zdalną. Oba będą miały dalekosiężne skutki dla rynku reklamy.

U miejętność wyprodukowania jakościowego kontentu wideo mocno się upowszechniła i wie to każdy, kto nawet sporadycznie sprawdza TikToka czy działania youtuberów. Jeśli nastolatek we własnym pokoju jest w stanie stworzyć i obsługiwać swoje ministudio, to tym bardziej agencje z wieloletnim doświadczeniem mogą mieć własne domy produkcyjne. Przez wysokie marże w produkcji ekonomicznie długofalowo bardziej opłacalne jest tworzenie tego kontentu in house. Chociaż trzeba zainwestować w sprzęt i zapłacić specjalistom, finalnie – nie trzeba się po prostu dzielić pieniędzmi. Za protoplastę tego modelu działania w Polsce może być uznany Rafał Baran, który założył agencję reklamową Bridge2Fun. Miała ona background produkcyjny wynikający z integracji z kanałem 4funTV. Bardzo dobre posunięcie, na którego dobre efekty finansowe nie trzeba było długo czekać. Kontent social czy digital do tej pory był robiony we współpracy z domami produkcyjnymi. Dla agencji oznaczało to bycie de facto pośrednikiem między klientem a studiem. Zmiany dotyczące kolor-korekcji, wyboru plików, montażu czy dźwięku, zgranie wszystkich materiałów i poprawek są skomplikowanym procesem. Nie wspominając już o tak banalnym problemie, jakim jest różnica oprogramowania, na którym pracują wszystkie strony. Dodajmy do tego sytuację, w której dom produkcyjny jest już w trakcie innego zlecenia, a agencja nadal przesyła poprawki klienckie. Własne zaplecze to dla agencji po prostu uproszczenie i skrócenie procesu. Zwiększa przy tym elastyczność produkcji.

Nie ma fal
W zeszłym roku domy mediowe walczyły na starych zasadach – przetargów nie brakowało, wojny podjazdowe na polu HR trwały w najlepsze. Wiosną przyszło ogromne spowolnienie i biznes trzeba układać na nowo. Ten rok jest prawdziwym wyzwaniem.

W szystko rysowało się w różowych barwach. W 2019 r. ciągle przychodziły prognozy, które mówiły o wzrostach. Jednak takiego zwrotu akcji, jakim okazała się epidemia, nie wymyśliłby nawet Andrea Camilleri w swoich sycylijskich kryminałach. Również wydanie naszego raportu (dotąd tradycyjnie publikowaliśmy go wiosną) zostało przesunięte z oczywistych powodów. Nie możemy analizować wyłącznie danych za rok ubiegły, ponieważ ten prawdopodobnie będzie ważniejszy i pokaże siłę lub słabość struktur mediowych.   124 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media & Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media & Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek
    Marta Gajowniczek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2020 VFP Communications Ltd.