Oddajemy w Państwa ręce kolejną edycję naszego raportu „Telekomunikacja”. Miniony rok na rynku telekomunikacyjnym wyjątkowo obfitował w wydarzenia. Tytułem Operatora Roku po raz drugi wyróżniliśmy firmę P4, operatora sieci komórkowej Play, doceniając jego determinację i konsekwencję w powiększaniu swojej bazy klientów i skuteczne odbieranie ich konkurentom. Ci co prawda zżymają się, że najmłodszy operator robi to, korzystając z lepszych warunków ustalonych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE), ale firma porusza się w ramach zasad wyznaczonych przez regulatora rynku z myślą o wyrównaniu szans konkurencji. I tę konkurencję nakręca. Tuż przed oddaniem tego numeru do druku Play wywołał kolejną wojnę cenową, tym razem w abonamentach indywidualnych, oferując nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci komórkowych za 79 zł miesięcznie. Spowodowało to natychmiastową reakcję ze strony Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci T-Mobile. Wysłała ona jasny sygnał, że „nie odpuści”. Najbardziej cieszą się konsumenci. Wśród marketingowców firm telekomunikacyjnych na wyróżnienie, naszym zdaniem, zasłużył Michał Paschalis-Jakubowicz, który odpowiada za marketing usług mobilnych w Grupie Telekomunikacji Polskiej, czyli ofert sieci komórkowej Orange. Widać było, że operator na trudnym rynku (konkurencja, spadek przychodów spowodowany obniżkami stawek MTR) robił wiele, by dowartościować swoich klientów. A teraz Orange będziemy mieli jeszcze więcej. Właśnie Grupa TP oficjalnie zapowiedziała, że do końca czerwca marka Orange zastąpi jej dotychczasową markę handlową TP (w ofertach telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu i telewizji). Słowem – Serce i Rozum przechodzą do Orange. Specjalnym wyróżnieniem Człowieka Roku Branży utytułowaliśmy Zygmunta Solorza-Żaka. Po raz kolejny udowodnił, że tak jak konsekwentnie budował swoje imperium telewizyjne, tak samo zabrał się do stworzenia grupy telekomunikacyjnej. I chociaż na świecie mariaże grup telekomunikacyjnych z mediowymi kończyły się różnie, to w jego przypadku doświadczenie każe traktować te plany całkowicie poważnie.

Maciej Burlikowski
22 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.