p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120%; }Badania firmy ARC pokazują, że połowa Polaków korzysta z programów lojalnościowych, często nie z jednego, lecz z wielu. A badanie to nie bierze pod uwagę całej bogatej sfery programów BtoB.
Projekty lojalnościowe na stałe wpisały się w nasz krajobraz marketingowy. Dlaczego? Przede wszystkim zarówno konsumenci, jak i partnerzy biznesowi chcą więcej, szukają najlepszej wartości. Marketerzy rozumieją też, że taniej jest klienta utrzymać, niż pozyskiwać nowego.
Ważna jest jeszcze jedna obserwacja: nowe technologie bardzo ułatwiają korzystanie z programów lojalnościowych zarówno marketerom, jak i samym uczestnikom. Komunikacja elektroniczna jest szybka i tania w stosunku do konwencjonalnej poczty, papierowych dokumentów i formularzy, a zarządzanie programem może odbywać się z poziomu klawiatury brand managera.
Skoro jednak mamy „rok mobile”, nie sposób tu nie wspomnieć o rewolucji smartfonowej. Zastąpienie karty plastikowej aplikacją mobilną daje uczestnikom programu ogromną wygodę, a organizatorowi nowe możliwości dotarcia z komunikatem.
Nie można się zatem dziwić, że na trzy wyróżnione w tegorocznym konkursie Golden Arrow projekty lojalnościowe dwa dotyczyły w dużej mierze digitalizacji procesów związanych z programem.
Warto przyjrzeć się także polskiej scenie startupowej. Tam też pojawiają się nowe pomysły na rozwiązania lojalnościowe, zwykle w wydaniu mobile.
Tomasz Wygnański
zastępca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska”

22 strony

Plik do pobrania pdf

  • O Dodatkach

    Biuro reklamy „Media Marketing Polska” realizuje dwa rodzaje dodatków specjalnych - suplementy rocznicowe i okolicznościowe oraz custom publishing. Suplementy rocznicowe i okolicznościowe realizowane są dla klientów indywidualnych i dotyczą wyłącznie danej firmy (działalności, produktów lub jubileuszu). Custom publishing to dodatki dotyczące poszczególnych sektorów rynku. Zawartość redakcyjna dodatków jest wynikiem współpracy klienta z dziennikarzem ds. custom publishing.

  • Gdzie moge zakupić Dodatki

    Dodatki są dostępne tylko i wyłacznie w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup dodatek w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.