Słowo <Design> we współczesnym języku polskim ma wiele znaczeń. Często spolszczona już pisowania <dizajn> i odzwierciedlająca to forma fonetyczna oznacza wszystko, co wykracza poza przeciętność, jest oryginalne, choć nie zawsze przemyślane i dobrze zaprojektowane. Co ciekawe, termin ten może odnosić się do niemal wszystkich aspektów naszego życia – można być dizajnerem (czyli prawdopodobnie projektantem), mieć dizajnerską fryzurę albo dizajnerski ekspres do kawy...
Nas jednak interesuje terminologia fachowa, stosowana w codziennych kontaktach pomiędzy producentami i usługodawcami a firmami realizującymi projekty z zakresu szeroko pojętej komunikacji.
Z uwagi na coraz większą specjalizację bezpośrednie tłumaczenie angielskiego <Design> jako <projektowanie> nie oddaje w żadnym stopniu znaczeniowej pojemności tego słowa. Dlatego po raz pierwszy w takiej formie podejmujemy próbę usystematyzowania terminów stosowanych w praktyce do opisania rodzajów <Designu> i <Brand Designu> występujących w otaczającym nas świecie.
Jest to słownik pojęć, z którymi spotykamy się wszyscy, my, pracownicy agencji brandingowych, reklamowych i PR, pracownicy działów marketingu oraz wszycy aktywnie zaangażowani w proces nazywany <projektowaniem>. Ponieważ jest to działalność odpowiedzialna społecznie, tak ważne jest, aby właściwie rozumieć jego istotę, treść i wartości, jakie wnosi do naszego życia.
Niniejsze opracowanie ma charakter użytkowy i nie jest rozprawą naukową. <Słownik> ma być narzędziem, którego stosowanie ułatwi komunikację wewnątrz firmy, a przede wszystkim usprawni kontakty pomiędzy agencjami brandingowymi, reklamowymi oraz PR i ich klientami.

Z dizajnerskim pozdrowieniem,
przedstawiciele Klubu Brand Design 20 stron Plik pdf do pobrania 2 MB

  • O Dodatkach

    Biuro reklamy „Media Marketing Polska” realizuje dwa rodzaje dodatków specjalnych - suplementy rocznicowe i okolicznościowe oraz custom publishing. Suplementy rocznicowe i okolicznościowe realizowane są dla klientów indywidualnych i dotyczą wyłącznie danej firmy (działalności, produktów lub jubileuszu). Custom publishing to dodatki dotyczące poszczególnych sektorów rynku. Zawartość redakcyjna dodatków jest wynikiem współpracy klienta z dziennikarzem ds. custom publishing.

  • Gdzie moge zakupić Dodatki

    Dodatki są dostępne tylko i wyłacznie w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup dodatek w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.