W numerze między innymi:

• Idą zmiany. Na lepsze. – Prognozy wskaźników makroekonomicznych na lata 2024-2025 są wciąż dobre, możemy spodziewać się wyższego tempa wzrostu PKB niż w 2023 r., a jego głównym czynnikiem ma być rosnąca konsumpcja prywatna. To dobre sygnały dla rynku reklamowego, ponieważ wydatki na media zawsze w jakimś stopniu podążają za popytem wewnętrznym – mówi Adrian Kawecki, CEO Mindshare Poland.

• Inaczej niż wszyscy. Product placement i branded content to już spora część globalnego rynku reklamy telewizyjnej. W Polsce to biznes ciągle skromny. Ale pojawienie się nowych przestrzeni dla aktywności na wielu ekranach i coraz większa otwartość marketerów, nadawców, producentów i agencji na niestandardowe formy komunikacji sprawiają, że jest to rynek z przyszłością.

• IAB Plska świętuje ćwierćwiecze istnienia. Z tej okazji rozmawiamy z Włodzimierzem Szmidtem, prezesem polskiego oddziału IAB.

• Szerszy obraz lojalności. Loyalty Index to nowe narzędzie do mierzenia lojalności konsumentów przygotowane przez Mastercard. Okazuje się, że mierzenie lojalności z perspektywy pojedynczego retailera nie daje pełnego obrazu konsumenta. Mówią o tym Marcin Klimkowicz, dyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych w Europie Środkowej, Mastercard Europe, i Marek Kolano, dyrektor działu Data Driven Solutions w polskim oddziale Mastercard Europe.

• Sztuczna inteligencja, rzeczywiste standardy. Michał Dunin, managing director WebTalk i lider grupy roboczej SAR ds. AI w branży komunikacyjnej, przekonuje, że rewolucja dokonująca się w obszarze sztucznej inteligencji wymaga wiedzy, zasobów i standardów łatwych do zaadaptowania przez rynek.

84 strony o marketingu z pasją

Dodatki do numeru:
Raport Agencje Eventowe 2024

CMO MA SIĘ DOBRZE

BADANIE PRZEPROWADZONE PRZEZ POLSKĄ ORGANIZACJĘ REKLAMODAWCÓW (POR) I K+ GROUP POZWALA MARKETEROM PATRZEĆ Z OPTYMIZMEM W PRZYSZŁOŚĆ.
Po trudnych latach – pandemii, inflacji, wybuchu wojny – marketerzy liczą, że przyszły rok będzie dla nich korzystny. 67% badanych uważa, że już 2024 jest lepszy niż wcześniejszy, a 57% równie optymistycznie patrzy na rok 2025.
Badanie, z którego wnioski prezentujemy w tym wydaniu, przeczy tezie, że rola CMO jest w kryzysie. Przynajmniej sami CMO tak na to nie patrzą. Natomiast kryzysy ostatnich lat wzmocniły marketing i wymusiły na nim poznanie nowych kompetencji, zwłaszcza technologicznych.
Ale jest też haczyk – z raportu wynika, że osoby na niższych stanowiskach marketingowych nie widzą roli marketingu w aż tak jasnych barwach. Nie dziwi też, że jednym z głównych wyzwań, na jakie wskazuje raport, będzie zarządzanie wielopokoleniowymi zespołami.
Być może więc, nie cyfryzacja, nie AI, nie presja na wynik, ale właśnie kierowanie ludźmi stanie się kwestią kluczową dla CMO. Zwłaszcza jeżeli ci ludzie wciąż nie pracują w biurze, a rekrutacja młodych zdolnych staje się coraz trudniejsza.
Jedno się nie zmieniło: CMO musi być osobą o wielu talentach.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.